- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مشارکت ۳۶ هنرمند از سراسر کشور در کارگاه هنر فاطمی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از مشارکت ۳۶ هنرمند از سراسر کشور در کارگاه هنر فاطمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سیدمحمد موسوی‌منش با بیان اینکه طبق سند چشم‌انداز و سیاست‌ها و راهبردهایی که برای مجموعه زیباسازی تدوین شده، یکی تعامل، توسعه و نشر هنرها در سطح شهر و فضای عمومی است، اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به این سیاست برگزاری فراخوان‌ها و کارگاه‌های هنری است که ما از این فرصت دهه کرامت به عنوان دهه‌ای که یکی از مناسبت‌های آن مربوط و مختص شهر قم است با همکاری انجمن خوشنویسان و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به برگزاری کارگاه هنر فاطمی استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه کارگاه هنر فاطمی در دو بخش گرافیک و تصویرسازی و خطاطی برگزار شده است، افزود: بخش گرافیک قبل از دهه کرامت برگزار شد و آثار تولیدشده به باقی کلان‌شهرها ارسال شد تا در صورت تمایل استفاده کنند.

موسوی منش با تاکید بر اینکه کارگاه خطاطی نیز در چند بخش اساسی برگزار شده که یکی از آنها دعوت از هنرمندان تراز یک و استاد تمام کشوری بوده که روز گذشته عازم شهر قم شدند و در حرم مطهر مشغول تولید آثار نفیس هستند، خاطرنشان کرد: بخش دیگر آن مخصوص هنرمندان بومی شهر است که از دو روز قبل آغاز شده و تولید اثر در حال انجام است با این تفاوت که بخش عمومی نیز برگزار می‌شود که در صحن صاحب‌الزمان در حال تولید آثار هستند و این آثار تقدیم مردم می‌شود.

وی ادامه داد: یک بخش دیگر هم از شنبه آغاز می‌شود که با حضور بانوان هنرمند از سراسر کشور است که انتخاب شدند و به صورت تعاملی و تولید آثار فاخر بخش بعدی کارگاه را اجرا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم تصریح کرد: تمام تلاش ما این بوده که کنار تولید آثار فاخر بخش تعاملی را داشته باشیم و آثار تولید شده دارای ارزش اکران شهری و نمایشگاهی باشد و در این مسیر انجمن‌ها و آستان مقدس تعامل و همکاری بسیار خوبی داشتند.

موسوی منش در پایان از مشارکت پنج هنرمند در بخش گرافیک و تصویرسازی و ۳۱ هنرمند در بخش خطاطی کارگاه هنر فاطمی خبر داد.