- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مسئولان درحمايت ازبرنامه هاي آموزش وپرورش نگاه فرادستگاهي داشته باشند

استاندار قم ضمن قدرداني از اقدامات صورت گرفته براي  آماده سازي  مدارس جهت سال تحصيلي جديد اظهار داشت: نگاه مسئولان در حمايت از برنامه هاي آموزش و پرورش بايد فرادستگاهي باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی استانداری قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي آموزش و پرورش كه بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني ضمن گراميداشت هفته ي دفاع مقدس و تسليت شهادت تعدادي از هموطنان در حادثه ي تروريستي صبح امروز در شهر اهواز اظهار داشت: به لطف خداوند، حاميان تروريست عواقب چنين اقدامات مضمومي را خواهند ديد.

استاندار قم در ادامه با تشكر از اقدامات و هماهنگي هاي صورت گرفته در راستاي آماده سازي مدارس و شوارح و طرح هاي ترافيكي براي آغاز سال تحصيلي جديد، گفت: همه ي دستگاه ها بايد براي ايجاد محيطي امن جهت تحصيل دانش آموزان تلاش كنند.

صادقي با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پرورش نسل آينده افزود: نگاه مسئولان استان در حمايت از برنامه هاي اين نهاد بايستي فرادستگاهي و غيربخشي باشد.

نماينده عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود بحث دوخت لباس دانش آموزان در توليدي هاي داخل استان را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه اينكار از دو سال قبل آغاز شده است گفت: در سال جاري اشكالات كمتري نسبت به سال گذشته داشته ايم.

استاندار قم با تاكيد بر آسيب شناسي در زمينه ي واگذاري دوخت لباس مدارس به توليدكنندگان قمي افزود: كسانيكه به تعهدات خود عمل نكرده اند بايستي مشخص و در سالهاي آتي به آنها كار واگذار نشود.

وي همچنين با تاكيد بر حركت نهادها و سازمان ها بر مدار قانون و مقررات و مصوبات قانوني گفت: هر سازماني كه قصد همكاري با آموزش و پرورش را دارد بايستي مجوزهاي قانوني و مراحل كارشناسي را طي كند.

سيد محمدرضا هاشمي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم نيز در اين جلسه با بيان اينكه تا حد امكان بايستي از ظرفيت تاكسي هاي درون شهري براي سرويس مدارس استفاده شود اظهار داشت: از رانندگان شخصي نيز بايستي استعلامات صورت گرفته و اطمينان خاطر به خانواده ها داده شود.

معاون استاندار قم خاطرنشان كرد: نظارت بر سوپرماركت هاي حاشيه ي مدارس نيز بايد جدي تر از گذشته باشد و با هرگونه تخلفي به صورت جدي برخورد شود.