- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مسئولان بهداشتی مراقب دستکاری‌های “ژنتیکی” باشند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: عقیم‌سازی نسل‌ها توسط رژیم صهیونیستی در کشورهای جهان سوم در حال پیگیری است که باید مسئولان بهداشت کشور در کنار هدایت‌های بهداشتی به این مسائل و دستکاری ژنتیکی هم توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به گسترش پدافند غیرعامل اظهار داشت: پیش‌ازاین پدافند غیرعامل عمدتاً از مسائل ابتدایی کشور مانند مصون‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله شروع‌شده بود که هم‌اکنون به‌گونه‌ای شده که باید پدافند غیرعامل در همه موارد جامعه حضور داشته باشد.
وی بابیان اینکه هر فرد و نهادی در جمهوری اسلامی باید به اصل پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشد، افزود: در سوره تحریم خداوند به‌صراحت به مصون‌سازی خود و خانواده در برابر آتش اشاره‌کرده است و باید انسان قبل از اینکه دچار گرفتاری شود پیشگیری و مراقبت داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برنامه‌ریزی کلان برای پدافند غیرعامل را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به گستره فردی، اجتماعی، نظامی و غیرنظامی شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که برنامه‌ریزی مناسب برای آن وجود داشته باشد و آینده‌نگری اگر وجود نداشته باشد به‌جای نمی‌رسد.

وی عقیم‌سازی نسل‌ها توسط رژیم صهیونیستی در کشورهای جهان‌سومی را از موارد تهدیدات دانست و گفت: مسئولان بهداشت باید در کنار هدایت‌های بهداشتی به این مسائل و دستکاری ژنتیکی هم توجه داشته باشند، قرص و داروهایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود می‌تواند نمونه‌ای از عقیم‌سازی نسل‌ها باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پدافند غیرعامل یک امر ضروری در کشور است و در زمان مناسبی هم شروع‌شده است و اگر به این موضوع اهمیت دهیم دین و دنیا را حفظ کرده‌ایم چراکه مجموعه‌های گزاره‌های دینی مجموعه‌ای از پدافند غیرعامل می‌باشد.

وی پر شدن زندان‌ها را از مشکلات کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان باید راهی را طی کند که گرفتار مشکلات و حوادث بزرگ نشود و بیداری اسلامی، بصیرت و ضرورت حفظ نظام ازجمله مسائل حساسی است که باید در پدافند غیرعامل موردتوجه قرار گیرد.

فاضل لنکرانی تصریح کرد: اینکه امروز دشمن به فکر حمله نظامی به کشور نیست به‌واسطه افزایش قدرت دفاعی ایران است و باید در پدافند غیرعامل هم به سمتی برویم که ما برای کفار تهدید به‌حساب بیاییم.

وی بابیان اینکه عربستان، قطر، کویت و دیگران از مزدوران آمریکایی و کفار هستند، اضافه کرد: تنها کشور در منطقه که به مرحله‌ای رسیده که می‌توان به آن افتخار کرد جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حجاب را از احکام الهی دانست و افزود: حجاب موجب طهارت جامعه می‌شود ولی باآنکه نهادهای فرهنگی و دولتی هم نسبت به آن دغدغه دارند اما حجاب در جامعه رها شده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید در پدافند غیرعامل وارد شوند، ابراز کرد: حوزه‌ها باید دستورات دینی در زمینه پدافند غیرعامل را استخراج و در اختیار شما قرار دهند، در موضوع تراریخته فقها حکم کلی داده‌اند که اگر ضرر نداشته مشکلی ندارد ولی باید ابعاد این موضوع برای آن‌ها تبیین شود.

پایان پیام