مرکز نوآوری و کارآفرینی کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود

نخبگان تحت حمایت با حضور در اتاق فکر کارآفرینی و هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها برای اشتغال مددجویان، راهکار ارائه خواهند کرد. معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با حضور در جمع نخبگان کمیته امداد استان قم از تشکیل مرکز نوآوری و کارآفرینی و هیئت‌های اندیشه‌ورز با همراهی نخبگان در استان‌ها خبر داد. به گزارش پایگاه […]

نخبگان تحت حمایت با حضور در اتاق فکر کارآفرینی و هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها برای اشتغال مددجویان، راهکار ارائه خواهند کرد.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با حضور در جمع نخبگان کمیته امداد استان قم از تشکیل مرکز نوآوری و کارآفرینی و هیئت‌های اندیشه‌ورز با همراهی نخبگان در استان‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بابیان اینکه حمایت و پشتیبانی از مددجویان نخبه از برنامه‌های مهم کمیته امداد است گفت: با موافقت رئیس کمیته امداد در آینده نزدیک مرکز نوآوری و کارآفرینی این نهاد راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: این مرکز درزمینهٔ ایده پردازی، معرفی ایده‌ها و پشتیبانی آن‌ها با برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده، برای اشتغال و خودکفایی مددجویان مستعد منسجم‌تر از گذشته فعالیت خواهد کرد.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد ظرفیت‌های کارآفرینی موجود در حوزه‌های حمایت و فرهنگی این نهاد را خاطرنشان کرد و گفت: برای دانشجویان این نهاد سیاست‌گذاری و تسهیلات خاص اشتغال خواهیم داشت.
عبدالملکی با اشاره به اینکه برای موفقیت در هر شغلی ابتدا کسب تجربه در آن لازم است اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه خودکفایی، اشتغال و همچنین مرکز نوآوری و کارآفرینی این است که دانشجویان تحت حمایت در دوره تحصیلات عالی خود علاوه بر دروس تئوری در اقدامات عملی کارآفرینی که با اعتبارات این نهاد حمایت خواهد شد، در مقیاس کوچک‌تر با آزمون‌وخطا شکست کمتری خورده تا برای کارهای بزرگ آماده شوند.
وی آموزش را از اولویت‌های کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین خلأ نخبگان این نهاد این است که با ادبیات کارآفرینی آشنا نیستند و ما درزمینهٔ کارآفرینی آموزش‌های لازم را برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد از تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز در استان‌های کشور خبر داد و گفت: این مجموعه در استان‌ها باید روی موضوعات جامعه نخبگان فکر و ایده پردازی کند و محصول آن را برای بررسی و سیاست‌گذاری کلان در سطح ملی به مرکز ارسال کند.
در پایان وی با قدردانی از کمیته امداد استان قم در ارائه طرح‌های جدید و پیشگام شدن در اجرای آن‌ها ضمن ابراز رضایت و تشکر از تشکیل چنین جلساتی با نخبگان، خواستار ادامه این جلسات شد.