- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مدیر عامل صنعت ورق آرین پاژ :خود تحریمی مانعی بر سر صادرات است

دکتر یارجانلی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره صنعت ورق آرین پاژ :خود تحریمی مانعی بر سر صادرات است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر عامل و عضو هیئت مدیره صنعت ورق آرین پاژ اظهار داشت: در سال ۹۷ که فاز جدید خود تحریمی و منع صادرات بوجود آمد فقط در فروردین ماه حدود ۵ هزار تن سفارش صادراتی داشتیم آن هم در شرایطی که هنوز موضوع مزیت نرخ ارز مطرح نبود. لیکن به محض این که قسمت اول محموله صادراتی به مقصد حمل کردیم در مرحله دوم به منع صادراتی برخوردیم. در حال حاضر از کشور ازبکستان، ترکیه، ترکمنستان، عمان و عراق و… سفارش داریم. بازاری عالی در این زمینه صادرات محصولات ما وجود دارد اما متاسفانه مشکلات صادرات مطرح است. این انتظار بی راهی از مسئولین نیست که تلاش و کمک کنند سرمایه‌های کشور بیکار نمانند.
وی افزود:حدود ۷۰ درصد مواد اولیه باید از شرکت فولاد مبارکه تامین شود و تقریبا ۳۰ درصد از مواد نیز باید توسط سایر شرکت‌های داخلی تامین شود.کیفیت لازم برای تولید ورق‌های اوپک حساسیت دارد ودر مجموع ۲۱۰ هزار تن ظرفیت اسمی این خط است که تقریبا ۱۵۰ هزار تن آن باید از مبارکه تامین شود.خوشبختانه در حال حاضر جدا از تقاضای صادراتی تعداد قابل توجهی از شرکتهای تولید لوازم خانگی نیازشان را از طریق تولیدات فوق کیفی ورقهای رویه فولادی (OPEQ)این شرکت مرتفع می کنند لیکن ما مجبوریم به سختی از بازار تامین مواد اولیه را انجام دهیم البته بازدید از خط توسط فولاد مبارکه انجام شد و امیدواریم حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

وی گفت:این ورق‌های کیفی هر جایی که ورق رویه مورد نیاز باشد این تولیدات کاربرد دارند. در حال حاضر ترکیب پرسنل شرکت نخبه و متعهد است و اکثر افراد تحصیلات و تجارب درخشانی دارند و میانگین سنی بین۳۳ الی ۳۵ سال است.

وی خاطر نشان کرد:در سال ۹۶ پیشنهاداتی از شرکتهای اروپایی مطرح قطعه ساز جهت تولید ورق های رویه خودرو مصرفی در محصولات فرانسوی در ایران داشتیم که به دلیل تحریمها به سرانجام نرسید. هر چند با این تولیدات امروز به لطف خدا در داخل کشور در این زمینه می توانیم به خودکفایی برسیم.