- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مدیرکل مدیریت بحران: تردد شبانه در قم همچنان ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با توجه به وجود نگرانی ها از عادی انگاری شرایط کرونا در این استان، تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا استمرار محدودیت های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از ایرنا،محسن اوروجی روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم، ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا استمرار محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را به استان ها واگذار کرده است که با توجه به شرایط کنونی، تصمیم استان استمرار این محدودیت هاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ویژه برنامه های ۲۲ بهمن امسال در این استان تنها نمادین و به صورت خودرویی و موتوری است گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا،‌ برگزاری هر گونه تجمع و راهپیمایی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با توجه به شیوع کوئید۱۹، ممنوع است.

وی اظهار داشت: برگزاری هر گونه سخنرانی در ۲۲ بهمن نیز تنها از طریق صدا و سیما و همچنین فضای مجازی، مجاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین با اشاره به درخواست های متعدد برگزاری نمایشگاه در این استان افزود: این نمایشگاه ها تنها باید به صورت تخصصی و بدون حضور مردم باشد و برگزاری نمایشگاه های عمومی ممنوع است.

وی با اشاره به قرار گرفتن قم در بین استان های آبی از نظر شیوع کرونا، ادامه داد: در چنین شرایطی که شیوع کرونا در این استان به خوبی  کنترل شده و فعالیت تمام اصناف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز شده است، نگرانی از عادی انگاری شرایط در استان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: در شرایط شیوع کرونا اقناع افکار عمومی به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی راحت تر از زمانی است که بیماری کنترل شده است و این سخت تر شدن کار رسانه ها در این زمینه را به دنبال دارد.

اوروجی، با اشاره به پیش بینی وقوع اوج گیری مجدد کرونا در ماه های پایانی سال ادامه داد: در صورتی که دستورالعمل های بهداشتی نادیده گرفته شود و یا شرایط در استان عادی انگاری شود، این نگرانی وجود دارد که در ماه های پایانی سال با پیک چهارم کرونا مواجه شویم.

وی افزود: هم اکنون استان قم در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت تمام اصناف در استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز است ولی باید به این موضوع نیز دقت کرد که در صورت شیوع مجدد کرونا و تغییر وضعیت قم از آبی به زرد، دوباره محدودیت ها در این استان اعمال می شود.

اوروجی با اشاره به پایش مستمر وضعیت شیوع کرونا در این استان ادامه داد: قم،‌اولین استان کشور بود که با شناسایی به موقع، درگیر این بیماری شد و در صورت استمرار دستورالعمل های بهداشتی امیدواریم اولین استانی باشد که از این بیماری پاک می شود.

قم از بیستم دی ماه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. /