مدیرکل راه آهن قم بعنوان مدیر برتر بسیجی استان در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد

طی مراسمی باحضور سرهنگ عباس زاده مشاور مدیر عامل و  فرمانده بسیج راه آهن ج.ا.ا ،سرهنگ حسن پورفرمانده بسیج ادارات استان قم ، سرهنگ عباسی فرمانده بسیج کارمندی حوزه شهیدبهشتی استان قم ،سرهنگ زینعلی بیگ فرمانده بسیج استانداری قم و سرهنگ مهرابی فرمانده پلیس راه آهن قم از  محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم […]

طی مراسمی باحضور سرهنگ عباس زاده مشاور مدیر عامل و  فرمانده بسیج راه آهن ج.ا.ا ،سرهنگ حسن پورفرمانده بسیج ادارات استان قم ، سرهنگ عباسی فرمانده بسیج کارمندی حوزه شهیدبهشتی استان قم ،سرهنگ زینعلی بیگ فرمانده بسیج استانداری قم و سرهنگ مهرابی فرمانده پلیس راه آهن قم از  محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم بعنوان “مدیر برتر بسیجی سال ۱۳۹۷ ”  استان قم  تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد در این مراسم که روز دوشنبه مورخ ۱۰ تیر ماه در سالن جلسات  این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه راه آهن قم ۲۸۰ عضو فعال بسیج و تعداد ۶ خانواده شهید تحت پوشش دارد افزود: تمامی کارکنان راه آهن قم شبانه روز خدمتگزار زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه (س) هستند و به برکت  وجود گنبد و بارگاه ملکوتی  این بزرگوار است که انگیزه خدمت رسانی را در وجود ما چندین برابر می کند.

وی گفت: نقش بسیج در تحقق شعار سال،نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی است در کنار این نقش راه آهن در توسعه پایدارکشور و نیز کمک به چرخه تولید را نباید نادیده گرفت.

اعتماد ادامه داد:راه آهن می تواند در تمامی مولفه های زیست محیطی،اجتماعی و اقتصادی نقش آفرین باشد.

وی عنوان کرد:در بُعد اقتصادی با انتقال هر تن کیلومتر از جاده به ریل ۳۵ سی سی و در هر نفر کیلومتر ۲۰ سی سی صرفه جویی انرژی صورت می گیرد .

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه کشور ها با چالش بزرگ آلودگی هوا روبرو هستند تصریح کرد:چالش بزرگ آلودگی هوا و سوختهای فسیلی آثار مخربی را در پی دارد در این میان راه آهن بعنوان حمل و نقل سبز یک هدیه بزرگ به مردم است به طوری كه با گسترش حمل و نقل ریلی می توان استفاده از حمل و نقل جاده ای را محدود وعلاوه بر كاستن از آلودگی هوای شهرها، از تخریب محیط زیست و از بین بردن طبیعت برای گسترش حمل و نقل جاده ای جلو گیری کرد.

مدیر کل راه آهن قم حوزه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:تصادفات جاده ای که هرساله شمار زیادی از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ می کشد و باعث تلف شدن سرمایه های اجتماعی واز طرف دیگر آثار مخرب اجتماعی سختی در پی دارد،راه آهن با داشتن ایمنی بالا یک بیستم جاده سوانح دارد و این مزیت راه آهن را ایمن ترین و راحت ترین مد حمل و نقلی در بین دیگر مد های حمل نقل تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت:اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی و کمک به چرخه تولید ملی یکی از بارزترین مولفه های راه آهن در اقتصاد مقاومتی است چرا که راه آهن با داشتن پتانسیل بالا در حمل بار و  به صرفه بودن هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده تولیدات ملی می تواند در تحقق شعار سال کمک بسزایی داشته و باعث رونق چرخه تولید شود.

سرهنگ داوود عباس زاده مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن ج.ا.ا نیز در این جلسه با بیان اینکه  فرهنگ بسیجی باید در تمام شئونات فردی و اجتماعی ما پیاده شود گفت :خدمت صادقانه و بی منت از ویژگی های مهم بسیج است  . رعایت فرهنگ سازمانی و عمل کردن به  آن  در گرو رفتار اسلامی است و مردم طمع خدمت را باید در رفتار بسیج بچشند.

وی ادامه داد:وقتی دشمن در تمامی دنیا بدنبال این است که حکومت دینی را یک حکومت نا کارآمد و بی برنامه نشان دهد ما باید تلاش کنیم تا نظام دینی مان یک نظام فعال و پویا باشد.