- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مدرسه تابستانی اسلام وآزادی اقتصادی در قم برگزار می شود

با همكاری دانشگاه مفيد، مدرسه تابستانی اسلام و آزادی اقتصادی با حضور اساتيد خارجی در قم برگزار می گردد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام محمدرضا يوسفی از برگزاری مدرسه تابستانی اسلام و آزادی با محوريت اقتصاد ،حقوق و سياست توسط دانشگاه مفيد در تير ماه ۹۷ خبر داد.
وی اظهار داشت: مؤسسه اسلام و آزادی كه سال ۲۰۱۱ در استانبول توسط گروهی از مبتكران مسلمان تشكيل شد اين هدف را دنبال می كند كه رابطه اسلام و آزادی در حوزه های مختلف را بررسی كند كه البته تاكيد اصلی آن بر محور آزادی اقتصاد و بازار از منظر اسلام می باشد.
دبير مدرسه تابستانی اسلام و آزادی افزود: اين مؤسسه شبكه ای تحت عنوان«ILSU» شكل داده و سالانه در كشور های مختلف اسلامی مدرسه تابستانی و كارگاه هايی در اين زمينه با حضور متفكران و انديشمندان برگزار می نمايد.
وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ در اسلام آباد پاكستان،سال ۲۰۱۴ در استانبول تركيه، سال ۲۰۱۵ در مراكش كنفرانس هايی با حضور متفكران مسلمان برگزار گرديده است ابراز كرد: سال جاری ايران را به عنوان محل برگزاری يكی از مدرسه های تابستانی انتخاب كرده اند و بر اين اساس دانشگاه مفيد برگزار كننده آن خواهد بود.
حجت الاسلام  یوسفی تصریح کرد: اين كارگاه از ۱۶ تا ۲۰ جولای مصادف با ۲۵ تا ۲۹ تير ماه ۹۷ در ۴ روز توسط دانشگاه مفيد با حضور اساتيد و دانشجويان خارجی و داخلی برگزار می شود.
وی ابراز داشت: رابطه دين و آزادی و جنبه های مثبت و منفی آن، دامنه اين آزادی در حوزه سياست، حقوق و اينكه اسلام چه مكانيزم هايی برای حفظ اين آزادی های اقتصادی تعيين نموده است مورد توجه اين كارگاه تابستانی می باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید گفت: هم چنين موضوع رفاه از منظر دولت اسلامی و بررسی رابطه اهداف شریعت و اقتصاد از محورهای مورد بحث در این کارگاه است.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان اصلی متشكل از محققين جوان دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی هستند که در زمینه موضوعات مرتبط فعالیت می کنند عنوان کرد: طرح کلی برنامه در يك جلسه مشخص با فضايی برای کار گروهی تعريف می شود و این طرح زمينه را برای بحث و گفتگوهای موضوعی و توسعه مهارت ها فراهم می آورد که انتظار می رود فارغ التحصیلان ILSU در پروژه های آینده ای که شامل تحقیق و آموزش عمومی می شوند شرکت کنند؛ پس از این رویداد، آنها می توانند با ارائه مقالات، سخنرانی های عمومی و حضور در رسانه کشورهای خود مشاركت و همياری نمايند.
حجت الاسلام  یوسفی افزود: در اين راستا نشسست هايی را با برخی مؤسسات فعال در زمينه اقتصاد اسلامی برگزار خواهيم كرد و اعضای كارگاه با پيشرفت های اقتصاد اسلامی در ايران آشنا خواهند شد.