مجلس از تداوم اجرای طرح تحول سلامت حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی هم ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت: ابتدا از کارگران، مهندسان و پیمانکاران که تلاش کردند تا این بیمارستان در اختیار مردم عزیز نیروگاه قرار بگیرد تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنین از مدیران استانی و مسئولان بهداشت و درمان که پیگیر کارها بودند سپاسگزاری می‌کنم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان […]

رئیس مجلس شورای اسلامی هم ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت: ابتدا از کارگران، مهندسان و پیمانکاران که تلاش کردند تا این بیمارستان در اختیار مردم عزیز نیروگاه قرار بگیرد تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنین از مدیران استانی و مسئولان بهداشت و درمان که پیگیر کارها بودند سپاسگزاری می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه منطقه نیروگاه قم از کمبود در زمینه امور بیمارستانی رنج می‌برد، گفت: ان‌شاالله خدمات خوبی در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در این چهل سال در عرصه بهداشت و درمان انجام‌شده است، گفت: اگرچه بر اساس آمار و ارقام که صندوق توسعه اعلام می‌کنند در برخی شاخص‌ها جایگاه خوبی نداریم اما در عرصه بهداشت و درمان در سطح منطقه و کل جهانی از وضعیت خوبی برخورداریم، برای نمونه امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۳ سال بود اما در این چهل سال به دلیل سرمایه‌گذاری جدی در عرصه بهداشت به ۷۵ سال رسیده است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی در مراکز درمانی در روستاها و شهرها کارهای خوبی انجام شد و تحول عظیمی در مرگ‌ومیر نوزادان صورت گرفت و باید از این تلاش‌ها قدردانی کرد البته این مسئله یک دلیل دارد و آن این است که مسئله سلامت یکی از دغدغه‌های مهم کشور است.

وی با بیان اینکه تزار تصمیم‌گیری در حوزه بهداشت باید در این حد باشد که این مسئله جزو مسائل حیاتی کشور است، تصریح کرد: برخی خرده می‌گیرند که هزینه را در این بخش زیاد کرده‌اید اما زمانی که به این مسئله توجه کنیم که پس از انقلاب با این رویکرد به حوزه سلامت توجه کرده‌اند بسیار خوب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر سامان یافتن طرح تحول سلامت در کشور گفت: این تحول کار مهمی بود که در دولت تدبیر وامید انجام شد، و حتماً نیز مجلس از این طرح حمایت خواهد کرد که این کار به‌ سلامت در ابعاد مختلف به نتیجه برسد.

دکتر لاریجانی ابراز کرد: در سال ۹۱، در زمینه درمان، بهداشت و دارو با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودیم اما امروز دیگر این مشکلات برطرف شده و بسیاری از هزینه‌های درمان به عهده بیمه سلامت گذاشته‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یک دستاورد خوب برای کشور بوده است، گفت: این دستاورد را نباید مخدوش کرد و یک جای صحیح مصرف درآمدهای نفت در بخش بهداشت و درمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان توجه وزارت بهداشت و مراجع عظام تقلید در سامان یافتن وضعیت بهداشت و درمان قم گفت: امیدواریم بیمارستان هزار تختخوابی شرایط بهداشت و درمان و سلامت را در قم تغییر دهد، فاز نخست این بیمارستان علی‌القاعده در سال ۹۷ به بار بنشیند و افتتاح شود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در آینده وضعیت بهداشتی و درمانی قم بهبود خواهد یافت، خاطرنشان کرد: آرزوی توفیق برای همه اطبا و پرستاران می‌کنیم تا خدمات خوبی به مردم قم داده شود و امیدواریم این حرکت در مورد برخی بیمارستان‌های قم که نیمه کار بوده تکمیل شود و جایگاه سلامت در قم جایگاه مطلوبی یابد و توسعه به‌صورت متوازن اتفاق بیفتد.

*قدردانی وزیر بهداشت از خدمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از خدمات و تلاش های دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم قدردانی کرد.

این لوح تقدیر با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مهندس صادقی استاندار قم، توسط دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح بیمارستان شهدا قم به دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اهدا شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و همچنین از روند احداث پروژه های درمانی قم بازدید کرد.