مبلمان قم در مسیر بازار های بین المللی حرکت می کند

سرپرست سازمان صنعت .معدن وتجارت استان قم گفت:   صنعت چوب استان پیشتاز در ایجاد اشتغال ومبلمان قم در مسیر بازار های بین المللی حرکت میکند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت.معدن وتجارت در ششمین همایش صنعت چوب استان قم مهند س سیجانی سرپرست سازمان با اشاره به افزایش […]

سرپرست سازمان صنعت .معدن وتجارت استان قم گفت:   صنعت چوب استان پیشتاز در ایجاد اشتغال ومبلمان قم در مسیر بازار های بین المللی حرکت میکند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت.معدن وتجارت در ششمین همایش صنعت چوب استان قم مهند س سیجانی سرپرست سازمان با اشاره به افزایش چشم گیر صادرات چوب استان افزود:رشد سه برابری صادرات صنایع چوبی قم نسبت به سال گذشته اگرچه چشم گیر است ولی رقم این صادرات هیچ تناسبی با ظرفیت های عظیم صنایع چوبی قم ندارد.
وی، اشتغال ۲۰ هزار تن به صورت مستقیم در صنعت چوب استان قم را نشان از ظرفیت های مهم این صنعت دانست و گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد در صنعت چوب قم در حال فعالیت هستند
وی با تاکید بر پیگیری ساماندهی واحدهای بدون مجوز فعال در صنعت چوب قم ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) در بخش قنوات قم به عنوان نخستین شهرک صنعتی تخصصی در کشور گام مهمی برای صنعتی کردن واحدهای تولیدی مبلمان قم بود به طوری که امروز واحدهای صنعتی شاخصی در این شهرک شکل گرفته و مشغول تولید مبلمان و صنایع چوبی با بالاترین کیفیت هستند.
سیجانی تکمیل زنجیره تولید مبلمان و صنایع چوب مد نظر قرار داد و افزود: با وجود اقدام های صورت گرفته همچنان در ارزش افزوده بعد از تولید دچار ضعف هستیم و رفع این مشکل نیازمند تکمیل این صنعت شامل رنگ، رویه کوبی و دسته بندی است تا با افزایش کیفیت، در بازارهای داخل و خارج حضور فعالتری داشته باشیم.
ایشان به مشکلات این صنعت اشاره کرد وگفت: عدم تامین مناسب و صحیح مواد اولیه، خام فروشی، کمبود نقدینگی، محدودیت در بازار و بازاریابی مدرن مهمترین مشکل این صنعت عنوان نمود.
در پایان این همایش از پیشکسوتان، منتخبین و فعالان این صنعت با اهدا لوح و تندیس تقدیر بعمل آمد.