- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مالباختگان پس از وقوع سرقت منزل شان چه اقداماتی انجام دهند

فرمانده انتظامی شهرستان قم از مالباختگان خواست، پس از وقوع سرقت از منزل شان نکات ذیل را مدنظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: مالباختگان می بایست از دادن هرگونه اطلاعات و توضیحات به افراد ناشناس خودداري و بلافاصله موضوع را به پليس ۱۱۰ گزارش کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان قبل از حضور مأموران از بهم زدن صحنه اعم از جابجائي اشياء و دست زدن به آن ها و يا رفت و آمد بي مورد پرهیز کرده و چنانچه سرقت بواسطه شكستن شيشه در و پنجره صورت گرفته باشد، تا حضور مأموران از جمع آوري خرده شيشه ها نیز خودداري کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم، گفت: خودداری از دست زدن به كليد برق، ميزهاي شيشه اي، گوشي تلفن، دستگيره در و يخچال ، ظروف و …. در محل وقوع سرقت از دیگر نکات مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: شهروندان بایستی از دست زدن و جابجائي اشياء بجا مانده از سارقان (قيچي، چاقو، دكمه لباس و …) كه از ادله ارتكاب جرم محسوب می شود همچنین آثار باقي مانده از آن ها مانند خون، مو و … خودداري و به اظهار نظر افراد غير مسئول توجه نکنند.

سرهنگ جعفریان گفت: پس از بازديد کارشناسان و مسئولان پلیس از صحنه و جمع آوري ادله جرم با بررسي دقيق، لوازم، آمار و مشخصات دقيق وسایل و اشياء قيمتي را با تنظيم ليستي در شكايت خود منعكس کنيد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم تاکید کرد: بدون دلايل كافي افراد بي گناه را متهم نکنيد چرا كه موجب هتک حرمت و ايجاد كينه هاي نهفته در آنها خواهد شد، بعد از وقوع سرقت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوطه و موارد مشكوک را جهت بهره برداري در اختيار پلیس قرار دهید.