- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

كشف ۶۱۰۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۶ در استان قم

در جلسه شوراي مواد مخدر استان قم مطرح شد: ۶۱۰۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۶ در استان قم كشف شده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در نخستين جلسه شورای مواد مخدر استان قم در سال ۹۷ با بیان اینکه موضوع مواد مخدر نیازمند یک عزم ملی است گفت: اگر همدلی لازم در بين همه ي بخش هاي حاكميت و مردم در این زمینه ایجاد نشود شاهد بهبود شرایط نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه در رابطه با پیشگیری و آگاه سازی آنچه انجام گرفته است کافی نیست افزود: بایستی سرمایه گذاری و توجه مسئولان در حوزه ی پیشگیری باشد.
صادقی با بیان اینکه در رابطه با علل اصلی اعتیاد مباحث مختلفی مطرح است افزود: رئوس چارچوب وظایف اصلی دستگاه های دولتی مشخص شده است که بایستی
طرح ها و برنامه های سال ۹۷ ادارات با توجه به ابلاغیه ی ملی هرچه سریعتر تدوين  شود.
نماینده عالی دولت در استان همچنین عدم بازگشت حدود ۲۰ درصدی معتادین بهبود یافته را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر در حوزه ی خانواده ها اطلاع رسانی انجام شود در راستای ارتقاء جایگاه اجتماعي افراد بهبود یافته و كاهش بازگشت به اعنياد تسهیل گر خواهد بود.
استاندار قم فعالیت جدی در حوزه ی کارگری استان قم برای پیشگیری از اعتیاد را نیز خواستار شد و گفت: بایستی برای کاهش مشخص تعداد معتادین در محیط هاي کارگری برنامه ریزی و برای تحقق آن تلاش شود.
وی با اشاره به بعضی محدودیت های مالی افزود: در چنین شرایطی اهتمام دستگاه های دولتی می تواند مشکلات اعتباری را مرتفع نماید.
بالفکه رئیس پلیس مواد مخدر با اشاره به کشف ۶۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۶ گفت: رشد ۳ درصدی در زمینه ی کشف مواد مخدر نسبت به سال ۹۵ داشته ایم.
رئیس پلیس مواد مخدر استان قم گفت: ۲۸ باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند. وی افزود: در حوزه ی دستگیری خرده فروشان ۱۴۵۰ نفر دستگیر شدند که ۱۷
درصد افزایش در این حوزه داشتیم.
بالفکه ادامه داد: مجموعا ۱۵۳۰۰ نفر در همه ی حوزه ها دستگیری داشتیم که نسبت به سال ۹۵ ، ۱۳ درصد افزایش داشتیم.
رئیس پلیس مواد مخدر استان قم همچنین با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمع آوری معتادین از ۱۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات گفت: ۱۶۲۰ نفر در این مدت از معابر استان قم جمع آوری شدند.