قوه قضائیه درصف مقدم مقابله بامعاندین نظام است

برزگر رییس دادگاه عمومی بخش کهک :قوه قضائیه در صف مقدم مقابله با معاندین و از ارزشمندتر ین منصب ها در نظام است . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رییس دادگاه عمومی بخش کهک در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی ، منصب قضا را از […]

برزگر رییس دادگاه عمومی بخش کهک :قوه قضائیه در صف مقدم مقابله با معاندین و از ارزشمندتر ین منصب ها در نظام است .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رییس دادگاه عمومی بخش کهک در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی ، منصب قضا را از ارزشمندترین مناصب در اسلام خواند و یادآور شد: وقتی سخن از قضا و قضاوت به میان می آید یاد حکومت حضرت امیر (ع) در اذهان زنده می شود و این نشان از آن دارد هیچ منصبی در اسلام به اندازه جایگاه قاضی ارزشمند نیست و مقام قضا بلندترین جایگاه هاست بنابراین و به تبع آن مسئولیت بزرگی نیز بر دوش قاضی است و آن قضاوت به حق و عدل است. این نشان می دهد شان قضاوت در درجه اول به انبیا تعلق گرفته است.
برزگر ادامه داد وقتی این جایگاه و این مسئولیت تا به این اندازه بزرگ است انتظار می رود مردم در مراجعه به دادگستری و هنگام صدور رای برخورد مناسبی از خود نشان دهند و با کمال خشوع رای صادره را بپذیرند . خداوند به پیامبر می فرماید ای پیامبر مردم به خدا ایمان نیاوردند الا اینکه وقتی در میان آنها قضاوت می کنی رای تو را بپذیرند و حتی در دل خود هیچ گونه نارضایتی نداشته باشند.  بنابراین تسلیم شدن در برابر رای قاضی از واجبات موکد دینی است هر چند حکم به زیان آنها باشد که این پذیرش و رضا نشان ایمان است. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند هیچ کس نباید در مقابل رای قاضی مقاومت کند هر چند رای صادره به زیان او باشد.

رئیس دادگاه عمومی منطقه کهک با بیان اینکه گاهی به دنبال صدور رای یک سری شایعات شنیده می شود تشریح کرد: این شایعات همواره بوده است اما به یقین هیچ کدام از آنها صحت ندارد و اگر افراد از جزئیات پرونده آگاهی داشته باشند در خواهند یافت آنچه حکم شده است حقیقت محض است پس لازم است در برابر آنچه حکم می شود سر تسلیم فرود آورده و بپذیریم و این امر تا آنجا مهم است که حضرت امام (ره) فرمودند رای قاضی آنقدر مهم است که حتی مجتهدین حق شکستن آن رای را ندارند. رییس دادگاه عمومی منطقه کهک با اشاره به موضوعات پرونده های سال گذشته گفت :در سال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده در دادگاه کهک تشکیل شد که ۴۶۵ پرونده حقوقی و دوهزار ۵۳۰ پرونده هم کیفری بوده است .
وی در پایان سخنان خود با اشاره به آبروی افراد تصریح کرد: حیثیت و آبروی افراد در جامعه از بالاترین درجات برخوردار است بنابراین نباید به بهانه های واهی و به دلیل یکسری خصومات در پی ریختن آبروی افراد باشیم که در سخنان مشهور ریختن آبروی مسلمان از ریختن خانه کعبه بدتراست. بنابراین هیچ کس در جامعه اسلامی مجرم نیست مگر اینکه جرم آن در محکمه به اثبات رسیده باشد و کسی حق ندارد افراد را تا زمان اثبات جرم آنهاد مجرم خطاب کند.