- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی افرادنیست

رئیس پلیس فتا استان قم به شهروندان گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی تهدیدی جبران ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کاربران از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء‌ استفاده افراد فرصت‌طلب از این تصاویر(اخاذی، نشر اکاذیب، هتک حیثیت و…) وجود دارد.

وی گفت: با توجه به این که امنیت حریم خصوصی بسیار مهم است، باید به نوع ارتباطات توجه خاصی شده و تلاش شود امنیت را در تجهیزات و سیستم های مورد استفاده افزایش دهیم، دسترسی غیرمجاز به داده های رایانه ای یا مخابراتی و نشر اکاذیب و انتشار و فروش داده‌ها نمونه‌هایی از مصادیق تجاوز به حریم خصوصی است که طبق قوانین جرایم رایانه ای کشور برای هر کدام مجازاتی تعریف شده است.

رئیس پلیس فتا استان قم از کاربران فضای مجازی خواست، از قرار دادن تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند و در استفاده از شبکه‌های اجتماعی با انجام تنظیمات امنیتی ورود افراد غیر را به اطلاعات شخصی شان مسدود کنند.

سرهنگ موالی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام نخست برعهده خودشان است، افزود: کاربران باید توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و به آن عمل کنند؛ چرا که این کار باعث می‌شود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

//////////////////////

کشف ۷ کیلوگرم هروئین در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۷ کیلوگرم هروئین و دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در قم خبر داد.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پيگيري ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، یکی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارد محموله مواد افیونی را با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ از تهران به قم منتقل کند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با هماهنگی قضائی و اعزام مأموران به محورهاي مواصلاتی، خودرو متهم در اتوبان “تهران-قم” مشاهده، توقیف و بلافاصله نامبرده و همدستش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: سرانجام طی بازرسی از پژو، ۷کیلوگرم هروئین در قالب ۷ بسته کشف و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.