- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فضای سایبری روز به‌ روز در حال بلعیدن فضای واقعی است

فرمانده انتظامی استان گفت: مطلق اندیشی در فضای مجازی مردود است، شرایط به گونه ای است که دشمن متناسب با اقدامات ما تلاش می کند، بنابر این ما نیز بایستی تلاش کنیم که وضعیت را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار ” کاظم مجتبایی” در اولین جلسه شورای جنگ نرم استان در سال ۹۷ ، اظهار داشت: روز به ‌روز فضای سایبری در حال بلعیدن فضای واقعی است و جلوه و سیطره و وسعت بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به وسعت تهدیدات و آسیب هایی که دشمن برای ما پیش بینی کرده است هیچ سازمانی به تنهایی نمی تواند با این آسیب ها مقابله کند به همین خاطر چنین جلساتی مانند شورای جنگ نرم و کمیته‌های اطلاع رسانی نیاز است تا بتوانیم از توان جمعی و آن پتانسیل و ظرفیت های حرفه ای که در زمینه فضای سایبری وجود دارد در راستای مدیریت وضعیت استفاده کنیم.

سردار مجتبایی ادامه داد:  مطلق اندیشی در فضای مجازی مردود است، شرایط به گونه ای است که دشمن متناسب با اقدامات ما تلاش می کند، بنابر این ما نیز بایستی تلاش کنیم که وضعیت را مدیریت کنیم تا غافلگیر نشویم، یعنی همیشه یک نسخه ای را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم با طراحی های جدید دشمنان مقابله کنیم، همچنین بایستی یک قدرت فائقه ای را در سازمان و در نظام خود ایجاد کنیم که اگر دشمن حرکتی را نشان داد در این فضا به خوبی مقابله و مدیریت کنیم.

وی بیان داشت: مهمترین وظیفه برای سازمان ها در حوزه سایبری مدیریت وضعیت است،اینکه بخواهیم مطلقاً جلوی چیزی را بگیریم امکان ندارد چون از مجراها و منافذ دیگری وارد می شوند که از قبل طراحی کرده اند، بنابراین هدف از برگزاری این گونه جلسات این است که اولا بتوانیم فضاهای پیشرو و احتمالی را به خوبی پیش بینی کنیم و دوم اگر اتفاقی افتاد ، بتوانیم به خوبی با آن مقابله و مدیریت کنیم.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: نکته مهم تری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که خود بهانه‌ به دست دشمن ندهیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و شرایط را برای برداشت های مختلف ایجاد نکنیم به همین خاطر خیلی مراقبت و مواظبت می‌خواهد.

سردار مجتبایی تصریح کرد: در این جلسات بایستی یک مدلی پیدا کنیم و به یک وحدت نظری دست بیابیم و به آن عمل کنیم تا دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند و ذهن و افکار مردم بی جهت به بیراهه نرود.

وی تاکید کرد:انتظار پلیس این است که همانطور که تا اکنون دستگاه‌های هدف که با نیروی انتظامی در این رابطه همکاری داشتند، همانند گذشته با یک انسجام بیشتر و با تسلط و اشراف خبری و مدیریتی بهتر بتوانند در کنار پلیس باشند و بتوانند این فضا را مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در شرایط پیشرو در ارتباط با مهاجرت مردم از پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی به خوبی این کار صورت گیرد، البته لازمه آن این است که خودمان را قوی کنیم، پیام رسان های داخلی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند که این جابجایی را با بهترین کیفیت انجام دهیم و شرایط بهتری برای بهره‌برداری مردم در این فضا ایجاد کنیم.