- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرهنگ عاشورا باید در جامعه اسلامی طنین انداز باشد

فرمانده انتظامی استان گفت: روحیات رزمندگان در دفاع مقدس، انقلاب را حفظ کرد و چنین روحیاتی باید برای ما الگو باشند و فرهنگ عاشورایی باید در تمام سطوح جامعه طنین انداز باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “کاظم مجتبایی” شب سوم محرم در هیئت “رزمندگان اسلام” که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: شهداء تمام دارایی خود را در مسیر دین قرار دادند؛ وقتی در نظام و انقلاب خاطرات خود را ملاحظه می کنیم، شهدایی را سراغ داریم که شاید مثل و مانندی نداشته باشند.

وی گفت: در عملیاتی یکی از فرماندهان در شرایطی در بین دشمنان قرار گرفته بود و آن عملیات ناموفق بود و این فرمانده در محاصره دشمن قرار گرفت و چنین فردی برای آن لشکر جایگاه بالایی داشت، از طریق زدن منور به او می فهماندند که به عقب برگرد، اما ترس و وحشت در دل او جای نداشت، در صورتی که دیگران نگران او بودند و از دل دشمن به رزمندگان روحیه می داد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: همچین فرماندهانی را در دفاع مقدس داشتیم و باید فرهنگ عاشورایی در خانه ها و مدارس طنین انداز باشد.

سردار مجتبایی با بیان خاطره ای از دفاع مقدس افزود: دزفول شهری بود که رزمندگان به آنجا برگشته و پس از روحیه گرفتن مجددا به میدان جنگ بر می گشتند، شبی در شهر موشک خورده بود، و ساختمانی تخریب شده بود که عده ای از همشهریان دیگر افراد را از زیر آوار بیرون می آوردند، در این میان، خانمی را از زیرآوار بیرون آوردند که این خانم نفس های آخر را می کشید، وقتی او را روی برانکارد گذاشتند، همه خیال می کردند که جانش تمام شده، ناگهان سرش را بلند کرد و دید تکه ای از بدنش روی زمین افتاده، پارچه ای که روی بدنش بود را روی آن تکه جدا شده از بدن انداخت تا مبادا نگاه نامحرم به تکه جدا شده از بدنش بیفتد.

فرمانده انتظامی استان افزود: چنین روحیاتی در زنان در دوران دفاع مقدس وجود داشت که انقلاب باقی ماند و همین افراد باید الگویی برای ما باشند.