فرمانده انتظامی قم اعلام کرد:بیش از ۴۳۸هزار تماس مردم قم با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی قم گفت:بیش از ۴۳۸هزار تماس مردم قم با پلیس ۱۱۰ در طی شش ماهه گذشته داشته اند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ناجا اظهار کرد: برای هفته ناجا امسال که از ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه برگزار می شود شعار «پلیس […]

فرمانده انتظامی قم گفت:بیش از ۴۳۸هزار تماس مردم قم با پلیس ۱۱۰ در طی شش ماهه گذشته داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ناجا اظهار کرد: برای هفته ناجا امسال که از ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه برگزار می شود شعار «پلیس هوشمند-امین مردم» در نظر گرفته شده و به مناسبت این هفته ۲۱ برنامه مختلف تدارک دیده شده است.

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، آموزش همگانی در مدارس، برپایی نمایشگاه فضای مجازی، دیدار با علما و مراجع تقلید  برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را از جمله این برنامه ها دانست و افزود: آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی با همکاری همیاران پلیس، برگزاری مانور موتورسیکلت سواران قانونمند، برگزاری دیدارهای مردمی، برگزاری جشنواره پلیس برگزیده و تجلیل از نمونه های ترافیکی از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

وی گفت:بیش از ۴۳۸هزار تماس مردم قم با پلیس ۱۱۰ در طی شش ماهه گذشته داشته اند و۸۳ درصد پرونده های تشکیل شده در کلانتری های استان از طریق مشاورین مستقر ما در آنجا منجر به صلح شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در این ایام و با توجه به درپیش بودن اربعین حسینی خدمات مضاعفی در حوزه صدور گذرنامه به شهروندان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های مرداد و شهریور امسال ۳۳هزار و ۸۱۵گذرنامه در استان قم صادر شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ درصد افزایش یافته است.

آقاخانی با اشاره به آمار وقوع سرقت در نیمه نخست سال جاری بیان کرد: وقوع سرقت تحت پوشش ۱۴ درصد، وقوع سرقت از مغازه ۱۵ درصد، وقوع سرقت به عنف ۸ درصد، آدم ربایی ۸۸ درصد، قتل ۹ درصد، خودکشی ۱۰ درصد و نزاع دسته جمعی ۴۱ درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه میزان کشفیات مواد مخدر در قم به ۴٫۵ تن رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص آمار کشفیات نیز اظهار کرد: کشف سرقت از منزل ۵۹ درصد، کشف سرقت از اتومبیل ۹۶ درصد، کشف سرقت از مغازه ۹۵ درصد، کشف سرقت موتورسیکلت ۵۲ درصد و کشف کیف قاپی ۵۰ درصد در نیمه نخست سال افزایش یافته است.