- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرمانده انتظامی قم:نقش پزشکان در جامعه اسلامی حیاتی است

فرمانده انتظامی استان قم نقش پزشکان در جامعه اسلامی را حیاتی و پزشک را نقطه امید بیماران ناامید دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار” عبدالرضا آقاخانی” در آیین تجلیل از پزشکان معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان که بمناسبت روز پزشک در سالن جلسات ستاد این فرماندهی برگزار شد، با اشاره به نقش حیاتی پزشکان در جامعه اسلامی، اظهار داشت: تجلیل از مقام والای پزشکان با جلسه یک ساعته ممکن نیست و از کسی برنخواهد آمد بنابراین آحاد جامعه بایستی همواره قدردان زحمات این قشر مفید، موثر و زحمتکش باشند.

وی با تبیین نگاه ویژه پلیس به مجموعه پزشکان افزود: نقش آفرینی پزشکان در ماموریت های ناجا بر کسی پوشیده نیست ، کار پزشک با پلیس به هم گره خورده است ، ماموریت های موفق نتیجه تلاش پزشکان است، اعتقاد ما بر این است که سلامت جسم به همراه سلامت روح است و هر دو با هم آمیخته می شوند و اجرای یک ماموریت کیفی را رقم می زنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: پزشکان قشر ضروری یک جامعه هستند و در رفاه اجتماعی نقش آفرینی می کنند، بنابراین ناجا هم به این قشر نگاه ویژه ای  دارد.

سردار آقاخانی بیان داشت: بهترین کسی که می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی را معنی کند، پزشک است، پزشکان امید را در بیماران ناامید زنده نگه می دارند، نیروی انتظامی این را در مجموعه خود بخوبی لمس و حس کرده است .

وی تصریح کرد: شغل پزشکی در جامعه اسلامی بشر دوستانه است و این امر را می توان در دوران ۸ سال دفاع مقدس و اکنون نیز در امور انتظامی اقصی نقاط کشور و ماموریت های ناجا مشاهده کرد، ما وظیفه داریم در اجتماعات نقش پزشک را مخصوصاً در اوج عملیات ها بیان کنیم.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: امروزه مجموعه پزشکان و پرستاران مکمل یکدیگر هستند، یکی از عالی ترین اقشاری که می توانند نقطه امید مردم باشند، قشر پزشکان و پرستاران هستند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: قدرشناسی از پزشکان توجه کردن به سلامت روح و جسم انسان هاست، قطعاً بالاترین پلاک سلامت و بهترین سند در دست خود پزشکان است به گونه ای که حتی قلم و کاغذ در وصف پزشکان نمی گنجد.

وی تاکید کرد: در بعضی مواقع صحبت کردن پزشک با بیمار فراتر از محبت ها و نصیحت های پدرانه بوده و بسی امیدواری برای بیمار به دنبال دارد، این نقش در ماموریت های نیروی انتظامی هم محسوس و ملموس است .

فرمانده انتظامی استان در پایان ابراز داشت: پزشک یار سوم در نیروی انتظامی است،ارتباط، صمیمیت ، کارایی ، نفوذ و تاثیرگذاری پزشکان در نیروی انتظامی بخوبی مشهود است و ما این روز را به تک تک پزشکان و پرستاران تبریک می گوییم.