فرمانده انتظامی استان قم:اعتدال ،مسیر هویت شغلی پلیس است

فرمانده انتظامی استان گفت:مسیر هویت شغلی پلیس اعتدال و مخالف بیش انگاری و کم انگاری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” کاظم مجتبایی” در آیین صبحگاه فرماندهی انتظامی استان، با اشاره به نزدیکی ماه مهمانی خدا،اظهار داشت: آخرین روز ماه شعبان را آغاز کردیم امیدوارم […]

فرمانده انتظامی استان گفت:مسیر هویت شغلی پلیس اعتدال و مخالف بیش انگاری و کم انگاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” کاظم مجتبایی” در آیین صبحگاه فرماندهی انتظامی استان، با اشاره به نزدیکی ماه مهمانی خدا،اظهار داشت: آخرین روز ماه شعبان را آغاز کردیم امیدوارم از همه برکات این ماه برخوردار شده باشیم و یک آمادگی نسبی برای ورود به ماه مبارک رمضان که ماه رحمت، عظمت و مغفرت است ایجاد شده باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان،بیان داشت: در آستانه ماه عظیم رمضان قرار گرفته ایم بزرگان ما به ما یاد دادند و خودشان نیز عمل می‌کردند که در طول این ماه انسان باید خودش را خریداری و آزاد کند.

سردار مجتبایی اضافه کرد: خریداری معنایش این نیست که پول حواله شود یا مسکوکات معامله شود، بلکه با اعمالی نظیر اخلاق و انسانیت ، گذشتن معرفت، دینداری و مهربانی قیمت انسان است و انسان خریداری و آزاد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ابراز داشت: اگر قرار باشد ماه رجب ماه شعبان و بعد اذان ماه رمضان بر ما بگذرد و ما کماکان در بند شیطان به خصوص نفس خود باشیم، به جز گرسنگی چیزی نظیرخودمان نکرده ایم.

سردار مجتبایی اعلام کرد: باید تلاش کنیم با مهربانی،اخلاق، انسانیت ،انفاق، دستگیری مستمندان، کمک بیچارگان،دستگیری مظلومان و کمک به آنها به گونه ای که در ماه‌ های دیگری این اتفاقات نیفتاده داده بتوانیم خودمان را از بند شیاطین آزاد کنیم و در سفره الهی حاضر بشویم.

وی گفت: این کار، کار ساده ای نیست و خیلی مراقبت می‌خواهد و بایستی انسان دائماً مراقب خودش و رفتارش باشد، توجه به عملکرد ها و وظایف می تواند بسیار به ما کمک کند.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که به ما می‌تواند کمک کند و در آن مسیر واقعی قرار دهد، هویت شناسی است، هویت معنا و مفهوم آن این است که پاسخ به این پرسش است که من کیستم؟،من چیستم؟،یعنی وقتی انسان می خواهد هویت خود را بشناسد، از خود می‌پرسد من کیستم من چیستم پاسخی که می‌دهد، آن هویت انسان است.

سردار مجتبایی تصریح کرد: انسان هویت‌های متکثری دارد، هویت دینی یعنی وقتی که از انسان سوال می‌شود که تو دین ات چیست ؟ هویت دینی او این است که می گوید من مسلمان هستم،وقتی که از هویت مذهبی او سوال می شود، می گوید من شیعه هستم، همین پاسخ شیعه بودن و مسلمان بودن نشان‌دهنده این است که این فرد به آن هویت تعلق دارد و آن هویت را می‌شناسد و باور دارد.

وی افزود: وقتی که از هویت شغلی انسان سوال می‌شود، می‌گوید من نظامی هستم یا پاسدار هستم، بسیاری از هویت های دیگر را می توان نام برد.

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: هدف من این است که بگویم این هویت ها باید به خوبی شناخته شود، وقتی که شناخته شد انسان باید پایه ی آن هویت خود بماند وابستگی داشته باشد و تعلقی که در ذهن دارد را در عمل پیاده کند.

سردار مجتبایی ابراز کرد: یکی از هویت ها، هویت های قومی است گاهی وقت ها که وقتی از انسان سوال می کنند که قومیت شما چیست انسان به قومیت  خود اشاره می کند و افتخار می کند ولی متاسفانه یکی از آفت های این هویت بیش انگاری و کم انگاری است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: بسیاری از انسانها منحرف می شوند به گونه ای که باورهای غلط و ادعاهای بیهوده و توهماتی که در ذهن آنها شکل می‌گیرد، در عمل پیاده می‌کنند، باعث خروج آنها از مسیر اصلی و گستاخی و جسارت آنها می شوند یا دچار کم انگاری یا اضمحلال می‌شوند و خودشان را هیچ چیزی نمی شمارند و همین باعث تضعیف و ناپایداری و انحراف آنها می‌شود، مهم‌ ترین اصل در هویت این است که ما این هویت را در مسیر اعتدال قرار دهیم و نه بیش انگاری و کم انگاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  بعضی از افراد هستند که قومیت خود را بیش انگاری قلمداد می کنند به گونه ای که بر ملیت خودشان آن را ترجیح می‌دهند یعنی وقتی که بحث قومیت مطرح می‌شود آنقدر آنها بیش انگارند و توجه بسیاری و بیش از حد نسبت به قومیت خود دارند که حاضرند پا روی ملیت خود بگذارند و وقتی از آنها سوال می‌کنید در چه کشوری هستید و ملیت شما چیست؟ به جای اینکه بگویند ایرانیم نام از قومیت خود می‌برند.

سردار مجتبایی اعلام کرد:  متأسفانه نسبت بین ملیت و هویت دینی نیز مطرح است که وقتی از آنها سوال می کنید که مسلمان هستید؟ ایرانی بودن را بر مسلمان بودن ترجیح می‌دهند و این یکی از نشانه‌های گستاخی و خروج از اعتدال درباره هویت است.

فرمانده انتظامی استان گفت: انسان ها برای اینکه بتواند عدالت را ایجاد کنند، نیازمند به قدرت هستند، اما قدرت باید در مسیر عدالت باشد قدرت هایی که از آن سوء استفاده شود و انسان دچار بیش انگاری شود و یک قدرت استعلایی که خود را بالاتر از بقیه بدانیم این اشتباه است ما باید تلاش کنیم مسیر دین و آزادگی و انسانیت را به خوبی بشناسیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

سردار مجتبایی ادامه داد: دلیل آن این است که وقتی انسان دچار قدرت استعلایی شده و دارای جایگاهی بالاتر از هویت خود شد، باعث می‌شود که حق گریز بشود و از حق سرباز بزند و دچار فساد و تباهی شود باعث حجب و خود بزرگ بینی بشود و باعث غفلت از پروردگار و آخرت می شود .

فرمانده انتظامی استان قم در پایان سخنان خود تاکید کرد: کسانی که به دنبال کرامت اند نباید خودشان احساس کنند که کریم هستند بلکه دیگران باید این احساس را داشته باشد و از آنها تجلیل کنند امیدواریم در رمضان جزء افرادی باشیم که اعتدال را رعایت کنیم اما اقتدار داشته باشیم و از مسیر عدالت و انسانیت و اخلاق و هیچ دچار خود بزرگ بینی در هویت شغلی ملی و قومی خود نشویم ، بلکه پاسداری ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی و سازمان بزرگ نیروی انتظامی باشیم.