- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرمانده انتظامی استان قم: خدمات ناجا الکترونیکی میشود

بیست و پنجمین جلسه هیات رییسه اتاق بازرگانی با حضور فرمانده  انتظامی استان قم، معاونین و جمعی از خیرین استان در بخش اقتصادی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی تشکیل گردید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اهمیت امنیت در جامعه و مشارکت همه آحاد مردم در فضای امن برای فعالیت به ویژه فعالیت های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد وی بیان داشت: خیرین استان به شکلهای مختلف برای پیشرفت و عبور از شرایط کنونی استان تلاش می‌کنند و در این مدت کمک های قابل توجهی را به مراکز درمانی داشته اند وی گفت: اتاق بازرگانی قم از ابتدای شروع بیماری کرونا همراه با خیرین استان برای به حداقل رساندن فشارهایی از قبیل کمبود تجهیزات در استان مذاکراتی را با اتاق ایران و تهران انجام داد و توانستیم کمک‌های خوبی را در این حوزه برای استان دریافت کنیم.

خاکی ادامه داد: این جلسه به منظورهمفکری در خصوص نیازهای استان برگزار شده و به دنبال امنیت هر چه بیشتر در استان چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه معیشت مردم هستیم و خیرین استان برای پیشبرد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در سند توسعه استان پایه کار آمدند و از این ظرفیت و توان بخش خصوصی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات امنیتی به مردم استفاده خواهیم کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به وجود شهرک های صنعتی، آغاز فعالیت اتاق بازرگانی در ساختمان جدید الاحداث، نمایشگاه بین‌المللی و شرکت نمایشگاه فرش که به زودی افتتاح می شوند پیش‌بینی شده است سه هزار نفر به طور ثابت و ماهانه بیش از بیست و پنج هزار نفر بازدید کننده تحت پوشش قرار داده شوند لذا ایجاد یک سیستم مدون حفاظتی و امنیتی به عنوان یک ضرورت مبرم دراین ناحیه وجود دارد وی خواستار راه اندازی یک مجموعه امنیتی در مجاورت چنین مجموعه هایی در استان گردید.

سردار میرفیضی  فرمانده  انتظامی استان قم گفت: امروز ۱۸ درصد از افتتاح پروژه ها در کشور مربوط به کمکهای خیرین است و با توجه به همه مشکلاتی که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است خیرین پای کار آمده اند.

او ادامه داد: افتتاح ۸ پروژه ناجا با حضور فرمانده نیروی انتظامی تا پایان هفته در استان انجام می‌شود این پروژها در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات به مردم است وی معتقد است: هر چه در حوزه رضایتمندی مردم تلاش کنیم مورد تایید مردم خواهد بود.

میرفیضی افزود: تراکم جمعیت در استان قم دو برابر میانگین کشوری است و این باعث افزایش امار مراجعات در ۶ ماه گذشته به مراکز انتظامی شده است که یک/سوم از مراجعات احتیاج به عملیات روزانه داشته که موفق به رسیدگی پاسخگویی کامل آنها شده ایم.

رئیس پلیس ناجا استان اظهار داشت: کشف چهار و نیم تن مواد مخدر در ۶ ماه گذشته نشان دهنده تلاش های شبانه روزی همکارانم در نیروی انتظامی برای به حداقل رساندن جرائم است

در جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم سردار میرفیضی گفت: در مرکز فرماندهی انتظامی استان قم تمامی فعالیتهای استان به صورت روزانه و آنلاین رصد می‌شود وی ادامه داد: افزایش پارکینگ های شهری از پیشنهادات نیروی انتظامی به شهرداری بود که باعث کاهش آمار تخلفات در استان شده است وی افزود: از ۱۲ نقطه پیش‌بینی شده برای پارکینگ ۸ نقطه آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: مردم بیشترین نقش را در تولید امنیت استان دارند ناجا تمام تلاش خود را برای افزایش سطح امنیت استان انجام می‌دهد در این راستا تمام دستگاه های دولتی از جمله استانداری و دستگاه قضایی در حال همکاری و تعامل با فرماندهی انتظامی استان می باشند.

سردار میرفیضی از هوشمند سازی پلیس خبر داد وی در این راستا گفت: پلیس هوشمند به ناوگان رسیدگی به مراجعات اضافه خواهد شد او معتقد است امروز مردم به دنبال دریافت خدمات سریع و آسان هستند و افزود: این پروژه نیز با حضور مغتنم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در استان تا پایان هفته جاری افتتاح خواهد شد که باعث کاهش زمان مراجعه پلیس در محل عملیات میشود.

سردار محمود میرفیضی در پایان سخنان خود از تولید اپلیکیشن مربوط به خدمات انتظامی خبر داد و گفت: ارائه شش مورد خدماتی به مردم از طریق فضای مجازی برای اولین بار در کشور در استان قم انجام خواهد شد این خدمات از جمله تعویض پلاک، درخواست گواهینامه، درخواست گذرنامه، تعویض گواهینامه و همچنین رفع توقیف وسیله نقلیه می باشد که از هفته آتی در استان قم به صورت الکترونیکی انجام می شود این امر باعث کاهش ۷۰ درصدی مراجعه به پلیس میشود.