- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرشتگانی آسمانی در مراقبت از نوزادان و نوباوگان شیرخوارگاهها

در ایامی که در خانه ماندن و پرهیز از تردد های غیرضروری الزامی است و حتی نوه ها به دیدن پدربزرگها ومادربزرگها نمی روند مربیان و مراقبین شیرخوارگاهها مجاهدانه مشغول کارند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان قم مریم علیشیری معاون اجتماعی بهزیستی استان قم با بیان مطلب فوق افزود: در کنار کادر درمانی،پرسنل مراکز اورژانسی و امدادی و … هستند کارکنانی که از دیده ها بدورند و گمنام اما در نهایت مهربانی و عطوفت و صبر سایه مادرانه خود را همیشه بر سر نوزادان و کودکان بی سرپرست می گسترانند.
معاون اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به فعالیت شیرخوارگاه صدف و پنج مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان صفر تا ۱۸سال در استان قم افزود:در حال حاضر ۲۸ نوزاد و نوپا در مرکز شیرخوارگاه صدف بهزبستی قم نگهداری می شوند و طبق ضوابط ابلاغی بهزیستی کشور تمامی الزامات بهداشتی و پزشکی و مراقبتی جهت حفظ سلامت این عزیزان اعمال می شود و سوای کادر مدیریتی و مددکاری مرکز تعداد بیست مربی و مراقبت بصورت ۲۴ساعته عهده دار مراقبت از این نوزادان هستند و به لطف خدا همه کودکان در سلامتند.
علیشیری افزود: علاوه بر تب سنجی و کنترلهای مراقبتی از نورادان ، کلیه پرسنل مرکز در بدو ورود معاینه می شوند وعلاوه بر این موارد تمام مراحل تهیه مواد غذایی ،طبخ و سرو غذای کودکان تحت شرایط خاص بهداشتی ابلاغی صورت می گیرد.
معاون اجتماعی قم افزود: شستشوی مکرر دستان نوزادان پس از هرگونه فعالیت و قبل و بعد از تغذیه و بازی و منع هر گونه روبوسی و … از الزامات این روزهای مراکز است.
معاون اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به تعلیق فرایند صدور مجوز فرزندخواندگی و ممنوعیت هرگونه بازدید از شیرخوارگاه ها با اشاره به نیاز مبرم اینگونه مراکز به کمکهای مستمر مردمی افزود به جهت شرایط بهداشتی از پذیرش هرگونه کمک غیر نقدی یا غذای آماده و … معذوریم لذا نیکوکاران ارجمند می توانند هدایا ،نذورات، صدقات و …. را از طریق کد دستوری#۹۰۹۰*۷۴۱*
و همچنین شماره حساب متمرکز مشارکتهای مردمی بهزیستی قم ۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹ یا شماره حساب ۵۴۹۰۹۰۹۰۳۱ بانک ملت واریز نمایند.
روابط عمومی بهزیستی استان قم