فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود

شهردار قم گفت:فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود در غیر این صورت در شورای فنی کشور دچار مشکل می شویم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت برای حمایت از ساخت مترو اظهار […]

شهردار قم گفت:فاز اول خط A مترو قم باید تا پایان سال آینده راه اندازی شود در غیر این صورت در شورای فنی کشور دچار مشکل می شویم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت برای حمایت از ساخت مترو اظهار کرد: در حال حاضر تنها دو منبع مالی فاینانس و اوراق مشارکت برای قطار شهری تحقق پذیر است.
وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری شده که در سال ۹۷ دولت با اوراق مشارکت در شهرها موافقت نکند، افزود: برای فاینانس هم راه بسیار طولانی در پیش داریم.
شهردار قم افزود: در پایان سال ۹۷ فاز اول قطار شهری باید راه‌اندازی شود و هیچ شک و شبهه‌ای نیست چرا که اگر این اتفاق نیفتد در شورای فنی دچار مشکل می‌شویم.
وی با اشاره به کاهش بودجه سازمان قطار شهری شهرداری قم در بودجه ۹۷ ابراز کرد: دولت بودجه ۲۶ میلیاردی برای سال آینده قطار شهری قم گذشته و بنابراین قطعاً کسری بودجه داریم.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه چندان موافق استفاده از اوراق مشارکت نیست افزود: با این حال تا زمانی که فاینانس به نتیجه برسد مجبوریم از اوراق مشارکت استفاده کنیم.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم