- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

علت عمده شیوع کرونا،ترددهای غیرضروری وسایل نقلیه وافراد ناقل است

رئیس پلیس راهور استان قم گفت:با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که علت، عمده شیوع کرونا، ناشی از ترددهای غیرضروری وسایل نقلیه و جابه جایی افراد ناقل تشخیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “غلامرضا صدفی” اظهارداشت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که علت، عمده شیوع کرونا، ناشی از ترددهای غیرضروری وسایل نقلیه و جابه جایی افراد ناقل تشخیص داده شده است، از روز شنبه اول آذرماه، محدودیت و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی آغاز شده است.
وی تاکید کرد: همشهریان عزیز به هیچ وجه برنامه ریزی و تدارک سفر را نداشته باشند، به هر حال همکاران من، موظف به کنترل مبادی ورودی شهر هستند و در صورت مواجهه با تخلف و تمرد از این محدودیت ها،جریمه پیش بینی شده اعمال خواهد شد و برابر مصوبه، در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز از جمله شهر قم، در هر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون صورت می گیرد.
رئیس پلیس راهور استان قم گفت: همچنین ترددهای غیرضروری وسایل نقلیه در معابر شهر قم از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون خواهند شد.
سرهنگ صدفی اضافه کرد: رویکرد پلیس در این زمینه ارشادی است و ما واقعاً به دنبال جریمه نیستیم و طبیعی است که رانندگانی که اصرار به تخلف داشته باشند و با سهل انگاری خود موجب تهدید سلامت عمومی شوند با جدیت برخورد خواهد شد، شایان ذکر است که این اعمال محدویت ها شامل وانت بارها نمی شود.

مصالحه ۷۷ درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس قم
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان از مصالحه ۷۷درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مرکز مشاوره پلیس در آبان ماه امسال خبر داد.

سرهنگ”سید مجتبی اشرفی” با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري‌ها و پاسگاه ها در پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم، اظهارداشت: مراکز مشاوره پليس، نقش بسزائي در کاهش مراجعات قضائي به کلانتري ها و دادسراها دارند.
وي با اشاره به اقدامات تخصصي دوایر مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري و پاسگاه ها در حل و فصل مشکلات شهروندان در موضوعات خانوادگي، نزاع و درگيري، تاکيد کرد: عملکرد مراکز مشاوره پليس، نقش موثري در کاهش پرونده هاي قضائي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد.
سرهنگ اشرفی در ادامه از تشکیل یک هزار و ۲۹۷ فقره پرونده در دفاتر مشاوره کلانتری ها و همچنین اداره مشاوره وآرامش پلیس قم در آبان ماه خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵۵ مورد خدمات مشاوره ای در کلانتری ها بررسی شد .
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان قم تاکید کرد: طی این مدت در اداره مشاوره ۸۷مشاوره  حقوقي ، ۷۳ مورد خدمات مددکاري ، ۶۳۰مورد مشاوره روانشناختي  و ۱۰۲مورد روانسنجي انجام شده و از تعداد یک هزار و ۲۹۷ پرونده، یک هزار و ۴ پرونده مصالحه شده که درصد موفقیت  مصالحه ۷۷درصد است.