- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی های قم تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: تا پایان سال جاری به هیچ عنوان نرخ کرایه تاکسی‌های استان افزایش نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مرتضی عزتی عنوان کرد: تاکنون ۲۵ دستگاه در دو خط مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک به صورت آزمایشی شده‌اند تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص و ارزیابی شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وجود دو مسئله در تاخیر راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک در تمام خطوط استان، بیان کرد: برخی از مسافران بدلیل نداشتن اینترنت امکان استفاده از این سیستم را ندارند، همچنین رمز دوم یکبار مصرف از دیگر مشکلات آن است که با توجه به اینکه ۶۰ درصد از سفرهای داخل قم زیر سه کیلومتر است و از طرفی دریافت رمز دوم یکبار مصرف زمان‌بر است استفاده از این سیستم با مشکلاتی مواجه شده است.

عزتی خاطر نشان کرد: تا اسفندماه سال جاری ۳۰۰ تاکسی دیگر بعد از ارزیابی مشکلات این سیستم و برطرف شدن آن‌ها مجهز به آن خواهند شد.

وی صدور کارت شهروندی از طریق فناوری اطلاعات شهرداری را یکی از راه حل‌های مناسب برای رفع مشکلات و همچنین سهولت بیشتر در راه‌اندازی این سیستم دانست.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم همچنین با اشاره به عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها بعد از گرانی بنزین، از عدم افزایش قیمت‌ها تا آخر سال جاری خبر داد.

عزتی با بیان اینکه در صورت دریافت کرایه بیشتر با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد، اظهار داشت: مسافران می‌توانند در صورت تخلف رانندگان کد روی ماشین آن‌ها را به شماره‌های ۳۶۶۲۸۸۰۰ و یا شماره ۳۰۰۰۵۱۳۳ گزارش دهند.

وی همچنین در رابطه با احتمال افزایش نرخ کرایه‌ها در سال جدید، اظهار داشت: بعد از بررسی و محاسبه افزایش قیمت‌ها و کسب استعلام کتبی از ۳۰ دستگاه و همچنین بررسی افزایش حقوق‌ها و افزایش قیمت اقلام یدکی، ارزیابی‌های لازم صورت می‌گیرد و در رابطه با افزایش و همچنین میزان و درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.