ضرورت حمایت دستگاه های فرهنگی ازتولید فیلمنامه های منتخب جشنواره هشت نوشت

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت گفت: دستگاه های فرهنگی از تولید فیلم نامه های منتخب این جشنواره حمایت کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،کاظم رضوانی  با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره فیلم نامه نویسی به میزبانی استان قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: نخستین دوره […]

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت گفت: دستگاه های فرهنگی از تولید فیلم نامه های منتخب این جشنواره حمایت کنند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،کاظم رضوانی  با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره فیلم نامه نویسی به میزبانی استان قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره به صورت استانی برگزار شد و در دوره دوم تصمیم گرفته شد با توجه به اقبال گسترده هنرمندان در دیگر نقاط کشور این جشنواره در سطح ملی برگزار شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد: علی رغم اینکه فیلم نقش حائز اهمیتی در فرهنگ هرجامعه دارد اما زیرساخت های ادبیاتی در بخش فیلم نامه نویسی با موضوع دفاع مقدس کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.
عضوشورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت افزود: بنا به پیشنهاد انجمن سینمای استان قم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی «جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت» به عنوان یک طرح مصوب به صورت ملی فراخوان شد که ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شد.
وی با عنوان اینکه میزبان «جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت» استان قم است، تصریح کرد: سید امیرطباطبایی، داود جلیلی و فاطمه علیمرادی از کارشناسان بومی ومجرب سینما در قم هستند به عنوان هیأت انتخاب به بررسی آثار ارسالی پرداختند و ۳۰ اثر برتر را انتخاب کردند.
رضوانی از ارسال آثار منتخب برای داوری خبر داد وگفت: هشت اثر برگزیده تا ۱۰ روز آینده توسط هیأت داوران مشخص و در اختتامیه این جشنواره که به صورت مجازی در هفته دفاع مقدس برگزار می شود، معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به سیاست هایی که در این دوره از جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت به آن توجه شده است، بیان کرد: توجه به افزایش تاثیرگذاری و غنای آثار ارسالی از سیاست های این دوره از جشنواره محسوب می شود.
رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:با توجه به اینکه کارکردن در حوزه دفاع مقدس بسیار حساس است و لازم است کار تخصصی صورت بگیرد، بسترهای لازم باید توسط مسؤولین فرهنگی آماده شود تا ظهور و بروز خوبی در خروجی این جشنواره داشته باشیم.
وی با تاکید براینکه فیلم نامه های ناب و شاخصی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است از دستگاه هایی که متولی فرهنگ و فعال در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند وارد میدان شوند و با حمایتی که از این جشنواره دارند در تولید این آثار ارزشمند مشارکت داشته باشند.