- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ضرورت اهتمام مسئولان شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه هاي دولتي

استاندار قم در دومین جلسه کارگروه اصلی مولدسازی و فروش اموال مازاد دستگاههای دولتی دستور داد: امور اقتصادی و دارایی در انتظار خوداظهاری و پیش قدمی دستگاها برای معرفی اموال مازاد نماند و راساً برای شناسایی و فروش اموال مازاد دولت در استان قم، اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در این جلسه افزود: متاسفانه تفکر غلطی در بین بعضی از مدیران وجود دارد که پیشگامی در معرفی اموال مازاد دستگاه متبوع را ضعف مدیریتی خود قلمداد میکنند؛ در حالی که خوداظهاری دستگاه، حکایت از آگاهی مدیر یک مجموعه از قانون بودجه سال جاری در تکلیف استان در فروش اموال مازاد و قانونمداری وی دارد.

وی افزود: معرفی اموال مازاد دستگاههای اداری توسط مدیران، حکایت از توانمندی مدیر و دغدغه مندی وی نسبت به شرایط کشور دارد چرا که مهمترین ثمره پیشگامی در معرفی اموال مازاد، انتفاع دستگاه از ۵۰ درصد مبلغ حاصل از فروش است؛ اما در صورتی که اداره کل اقتصادی و دارایی، راساً اقدام کند، برای دستگاه بهره و عایدی نخواهد داشت.

مقام عالی دولت در استان قم ادامه داد: با تحقق دولت الکترونیک، کمترین نیاز به فضا و زمین وجود دارد و این دیدگاه که یک زمین یا ساختمان مازاد میتواند در آینده کاربرد داشته باشد، نگاه مدیریتی و دلسوزانه نخواهد بود.

سرمست تصریح کرد: توانمندی مدیران به داشتن ساختمان های عریض و طویل، دفاتر بزرگ و تجهیزات مدیریتی نیست بلکه توانمنديهای یک مدیر در وجود وی تجلی و تبلور دارد و ارتباطی با تجهیزات و امکانات ندارد.