ضرورت استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا

استاندار قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی استفاده از ظرفیت بیمارستان های […]

استاندار قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی استفاده از ظرفیت بیمارستان های خیریه و خصوصی برای بستری بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا را خواستار  شد و گفت:  دانشگاه علوم پزشکی پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز بکارگیری این بیمارستان ها و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز اعم از کادر پزشکی ، پرستاری و غیر پزشکی را انجام دهد .

استاندار قم با اشاره به رایزنی ها و اقدامات  صورت گرفته جهت  استقرار بیمارستان های سیار توسط نیروی های مسلح  در قم افزود: بایستی هماهنگی های لازم برای فراهم نمودن فضای قرنطینه ی افراد مشکوک به ابتلا در اماکن فرهنگی ، آموزشی و ورزشی استان قم نیز صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اعمال محدودیت در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ادامه داد: بایستی ضدعفونی معابر ، مکان های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی  ، در دستور کار دستگاه  های مرتبط قرار گیرد.

سرمست همپنین تمرکززدایی از مراکز درمانی و داروخانه ها در راستای کاهش امکان ابتلا به بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا می بایستی تعداد درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی افزایش یابد.

استاندار قم همچنین کاهش ساعات کاری دستگاه های دولتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با این وجود پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی استان قم در کنار تدوم ارائه خدمات به مردم  باید در دستور کار قرار دارد