- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ضرورت استفاده از رمزهای یکبار مصرف در کاهش برداشت‌های غیر مجاز

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: استفاده رمزهای یکبار مصرف به‌جای رمز ثابت از بهترین شیوه های کاهش برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های شخصی شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: رمز پویا (رمز یکبار مصرف) به دلیل متغیر بودن، احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها را کاهش داده و امنیت کاربران در فضای مجازی را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: قبل از دریافت رمز یکبار مصرف با مراجعه به سایت بانک مربوطه راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کنید.

رئیس پلیس فتا استان قم با بیان اینکه رمز پویا از دو طریق نرم افزاری و پیامکی قابل استفاده خواهد بود که بایستی برای کسب اطلاعات لازم از طریق شعب بانک اقدام شود، تصریح کرد: برای دریافت اپلیکیشن بانک به مارکت های معتبر مراجعه و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه های اجتماعی و هر سایتی غیر از سایت بانک خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت رمز یکبار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست، افزود: تمامی اطلاع رسانی های لازم از طریق رسانه های جمعی و یا سرشماره های معتبر بانک مربوطه به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

سرهنگ موالی تاکید کرد: به پیام ها و درخواست های مشکوک به خصوص پیامک هایی از خطوط موبایل شخصی دریافت می کنید توجه نکرده و موضوع را از طریق سایت پلیس فتا با این پلیس در میان گذاشته و شماره موبایل هایی که اقدام به ارسال پیامک های مشکوک می کنند را به شماره ۱۹۵ ارسال کنید.

رئیس پلیس فتا استان قم از شهروندان خواست، در اولین فرصت رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کنند به دلیل اینکه فعال کردن رمز دوم پویا که فقط ۶۰ ثانیه اعتبار داشته و می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی اضافه کرد: رمز یکبارمصرف One Time Password یا OTP ، در مقابل رمز ثابت قرار دارد که به معنای کلمه رمزی است که فقط یکبار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که استفاده از این رمز تا حد زیادی جلوی برداشت از طریق فیشینگ را می‌توان گرفت.

سرهنگ موالی تاکید کرد: استفاده رمزهای یکبار مصرف به‌جای رمز ثابت از بهترین شیوه های کاهش برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های شخصی شهروندان است.