- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ضرورت استفاده ازظرفيت هابراي اعتلاي فرهنگي ورفع معضلات اجتماعي

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم بر ضرورت استفاده از همه ي ظرفيت ها براي اعتلاي فرهنگي و رفع معضلات اجتماعي استان قم تاكيد كرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي استانداري قم، احد جمالي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم در جلسه كارگروه تخصصي اجتماعي و فرهنگي استان قم كه صبح امروز در سالن امام جواد (ع)  برگزار شد، طي سخناني با اشاره به اهميت رفع آسيب هاي اجتماعي، حضور مديران دولتي در جلسات كارگروه را ضروري دانست.
معاون استاندار قم با بيان اينكه بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي ناشي ازعدم توجه به مسائل اجتماعي است افزود: فرهنگ زيربناي اصلي در كاهش آسيب ها حتي در حوزه ي اقتصاد است.
جمالي خاطرنشان كرد: در صورت نهادينه شدن فرهنگ كار و تلاش، ضمن كاهش بسياري از معضلات اجتماعي، شاهد توسعه ي اقتصادي مطلوب خواهيم بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، از ورود شهرداري به مسائل فرهنگي در سطح شهر قم قدرداني كرد و گفت: شهرداري و ساير نهادها با توجه به امكانات مي توانند كمك خوبي در راستاي رفع مشكلات فرهنگي نمايند.
معاون استاندار قم همچنين ظرفيت ائمه ي جماعات و بسيج و نيز سرمايه هاي اجتماعي آنها را بسيار قابل توجه عنوان و اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب تاكيد خاصي بر روي مسائل فرهنگي داشته اند و از اينرو بايستي از همه ي فرصت ها براي اعتلاي فرهنگ داشته باشيم.
در اين جلسه مسئولان دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي استان قم آسيب هاي اجتماعي و ديدگاه هاي خود در راستاي رفع آنها را بيان نمودند.
ديدار مسئولان برگزاري همايش ملي اخلاق مهندسي در صنعت ساختمان با استاندار قم
مسئولان برگزاري همايش ملي اخلاق مهندسي در صنعت ساختمان پيش از ظهر امروز با استاندار قم ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در اين ديدار با اشاره به جايگاه مذهبي استان قم اظهار داشت: برگزاري چنين همايش در قم به عنوان پايگاه اخلاقي كشور وظيفه ي مسئولان استان را سنگين تر مي كند.
استاندار قم در ادامه طراحي شهر بر اساس معيارهاي ايراني اسلامي را از وظايف اصلي مسئولان امور عمراني در شهر قم عنوان و اضافه كرد: اين موضوع بايستي در برگزاري اين همايش مورد توجه قرار بگيرد.
صادقي مسئله ي بافت فرسوده استان قم را نيز مورد توجه قرار داد و با اشاره به صدمات ناشي از زلزله اخير در كرمانشاه افزود: مسئولان نسبت به مقاوم سازي واحدهاي تجاري، مسكوني و اداري اهتمام جدي داشته باشند.