ضرورت آگاهی بخشی توام باامید وتشویق مردم به اعمال شرایط قرنطینه خانگی

استاندار قم اولویت اصلی مدیریت استان را حفظ سلامتی مردم دانست و بر ضرورت آگاهی بخشی توام با امید و تشویق مردم به اعمال شرایط قرنطینه خانگی جهت کنترل شیوع بیماری کرونا تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم درجلسه ستاد پیشگیری، […]

استاندار قم اولویت اصلی مدیریت استان را حفظ سلامتی مردم دانست و بر ضرورت آگاهی بخشی توام با امید و تشویق مردم به اعمال شرایط قرنطینه خانگی جهت کنترل شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با انتقاد از برخی مطالب قم هراسانه پس از شیوع کرونا، اظهار کرد: اینکه اولین مورد ثبت شده در زمینه ابتلا به ویروس کرونا در قم بوده الزامه به معنای شیوع بیماری از قم نیست.

استاندار قم وحدت فرماندهی و مدیریت بحران درروزهای پس از اعلام مثبت شدن اولین مورد کرونا درقم را مورد توجه قرار داد و گفت: ضروری است تا با همکاری و همراهی مردم در قرنطینه خانگی، امکان قطع زنجیره انتقال ویروس در استان مهیا شود.

استاندار قم حفظ سلامتی مردم را اولویت اصلی مدیریت استان دانست و تاکید کرد: به محض اطلاع از نخستین مورد مثبت کرونا در قم، هیچ ملاحظه سیاسی در اعلام این مساله نداشتیم و با وجود در پیش بودن انتخابات، اطلاع رسانی شفاف انجام و بلافاصله جلسات پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به صورت منظم و روزانه تشکیل و برنامه ریزی های لازم به منظور مقابله با کرونا انجام می شود .

سرمست با اشاره به اقدامات پدافند زیستی در قم گفت: تا پیش از مثبت اعلام شدن اولین مورد کرونا در کشور، تمام اقدام های ستاد پدافند زیستی استان در راستای آموزش و آگاهی بخشی پیشگیری بوده است.

وی ادامه داد: پیگیری روزانه وضعیت قم توسط رییس جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات ملی و کشوری در زمینه تامین اقلام مورد نیاز با استفاده از حمایت های ملی و دولتی را فراهم نموده و درصدد هستیم تا با حمایت مراجع، علما و ائمعه جمعه، و بواسطه نقش آفرینی خیرین و نیز بسیج ظرفیت های مادی و معنوی استان در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا بهره ببریم.

استاندار قم همچنین لزوم پاسخگویی به افکار عمومی و اطلاع رسانی به موقع را ضروری دانست و افزود: آگاهی توام با امید بخشی به مردم و نیز تشویق آنها به حفظ شرایط قرنطینه خانگی اثر قابل توجهی در کاهش ورودی های بیمارستان های قم خواهد داشت.

سرمست با اشاره به ضرورت شناسایی محل هایی که امکان استفاده از آنها برای پذیرش بیماران قبل و پس از ترخیص از بیمارستان به عنوان نقاهتگاه وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه تامین اقلام بهداشتی در استان اقدامات مختلفی در دستور کار است و در مورد تعداد کادر درمانی، لباس های مورد نیاز حفاظتی و کیت تشخیص نیز هماهنگی لازم از سوی مقامات کشور صورت گرفته و در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای جلوگیری از سفر های نوروزی در ایام آتی افزود: سخت‌گیری‌ها و اعمال محدودیت ها جهت حفظ سلامتی عموم شهروندان و زائرین و مسافرین انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم کنترل تمام مبادی ورودی و خروجی استان قم، گفت: ورود اتباع خارجی به استان به هیچ وجه قابل قبول نیست و پلیس باید نسبت به هدایت اتباع خارجی به مبادی مربوطه اقدام کند.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن قدردانی از زحمات تمام پزشکان و کادر درمانی استان که با تمام توان وارد میدان شده اند، تاکید کرد: انتظار داریم تمام پزشکان استان در ایامی که قم درگیر بیماری کرونا می باشد، نسبت به ارائه خدمت به شهروندان اهتمام داشته باشند .

سرمست، با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان برای تب سنجی از کارکنان و مراجعه کنندگان در ورودی ادارات متناسب با ظرفیت خود اقدام کنند، ادامه داد: بر اساس ابلاغیه دولت، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با استفاده از دور کاری و همچنین افزایش ظرفیت های ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان اقدام نمایند .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه بیمارستان سیار در استان در روزهای آینده نیاز می شود که از نیروهای مسلح انتظار داریم، تا نسبت به استقرار این بیمارستان ها و همچنین تامین تجهیزات اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت با اشاره به حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و ارزیابی مثبت آنان از عملکرد مدیریت استان و کادر درمانی و پزشکی در مقابله با بیماری کرونا خاطر نشان کرد: با توجه به رشد صعودی مبتلایان به این ویروس در هفته های آتی مسئولیت مردم و مسئولان در قبال این وضعیت دوچندان است