صنایع آلاینده مجوز فعالیت در قم را دریافت نمی‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ سلامت شهروندان خط قرمز سازمان صنعت است و به هیچ‌یک از صنایع آلاینده متقاضی فعالیت در قم مجوزهای لازم داده نمی‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمود سیجانی روز سه شنبه در جلسه اجرایی نمودن برنامه های Hsee در واحدهای صنعتی افزود: بر اساس وظیفه اجتماعی […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ سلامت شهروندان خط قرمز سازمان صنعت است و به هیچ‌یک از صنایع آلاینده متقاضی فعالیت در قم مجوزهای لازم داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمود سیجانی روز سه شنبه در جلسه اجرایی نمودن برنامه های Hsee در واحدهای صنعتی افزود: بر اساس وظیفه اجتماعی خود،‌ اجازه نخواهیم داد تا صنایع آلاینده و مضر برای سلامت انسان‌ها و محیط‌زیست در قم فعال شود.
وی بیان کرد: برای اجرای قانون هوای پاک در بخش صنعت استان تلاش می‌کنیم و بر همین اساس تمام واحدهای صنعتی استان ازنظر شاخص آلایندگی پایش و واحدهای آلاینده برای ادامه فعالیت،‌ موظف به رعایت استانداردهای تعیین‌شده در این زمینه می‌شوند.
وی ادامه داد: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم به واحدهای صنعتی استان که در این رابطه با مشکلاتی روبه‌رو هستند،‌ کمک خواهد کرد تا با نصب تجهیزات موردنیاز،‌ سطح آلایندگی خود را کاهش دهند.
سیجانی گفت:‌ با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم برای استقرار صنایع پاک در استان تلاش می‌کنیم تا افزایش حجم تولید و اشتغال استان همراه با رعایت ضوابط زیست‌محیطی باشد.
وی بیان کرد: نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورداستفاده در واحدهای صنعتی استان ازجمله راهکارهای مؤثر برای کاهش حجم آلودگی‌های صنعتی است که در این زمینه تسهیلات بانکی به متقاضیان داده می‌شود.
وی ادامه داد:‌ توسعه صنعتی استان بر اساس راهبرد حفظ محیط‌زیست انجام خواهد شد و در این زمینه سلامت مردم را فدای مسائل اقتصادی نخواهیم کرد