صدور۱۰۴ فقره پروانه بهره برداری در ۷ ماهه نخست سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به روند روبه رشد داخلی سازی قطعات استراتژیک صنعتی در استان گفت: نهضت داخلی سازی قطعات مورد نیاز و اساسی صنعت درقم روند مطلوبی به خود گرفته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت-معدن تجارت استان  قم: محمود سیجانی […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به روند روبه رشد داخلی سازی قطعات استراتژیک صنعتی در استان گفت: نهضت داخلی سازی قطعات مورد نیاز و اساسی صنعت درقم روند مطلوبی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت-معدن تجارت استان  قم: محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در سالن امام جواد استانداری برگزار گردید گفت : نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی یکی از سیاست های اصلی وزارت صمت در سال جاری است.
وی بیان داشت: برخی از واحدهای تولیدی قم در مسیر داخلی سازی قطعات استراتژیک گام برداشته و در این عرصه توفیقات زیادی به دست آورده اند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از کارگاه های کوچک صنعتی گفت: صنایع کوچک قم نوعا صنایع آلاینده ای نبوده و باید از مسیر احیا و توسعه آنها به ویژه درمحور جاده قدیم اراک و تهران حمایت شود.
سیجانی خاطرنشان کرد: با ملاحظات زیست محیطی امکان توسعه واحدهای کوچک و انتقال به شهرک صنعتی شکوهیه نیز در آینده وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای منع واردات کالاهای مشابه داخلی درحوزه صنایع وابسته به پلاستیک به ویژه تولید کیسه‌های خون به دلیل ظرفیت بزرگ استان در تولید این حصول، رونوشتی به وزارت بهداشت و صمت ارسال خواهد شد.

وی در پایان گفت طی ۷ ماه گذشته سال ۹۸  تعداد ۵۱ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۱۴۷۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۱۳۷۳ نفر ، تعداد ۵۳ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای (توسعه واحد های موجود) با ۶۸۵میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی  برای ۱۱۲۵ نفرصادر گردیده است ضمنا در این مدت تعداد ۶۵فقره پروانه بهره برداری به علت عدم فعالیت ابطال یا تعلیق شده است .