- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، علیرضا خاکی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است، اظهار کرد: براساس مصوبه دولت وام بانکی نیز به هر نفر ۸۰ میلیون تومان با سود ۶ درصد اختصاص می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه برای ساخت بنا در بافت فرسوده نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، افزود: پرداخت وام‌ و پیگیری امور مرتبط با این بافت‌ها با هدف تسهیل در امور به شرکت عمران معصومیه قم واگذار شده است.
خاکی تصریح کرد: تخفیف کامل عوارض در حد تراکم پایه در اراضی بافت فرسوده، تخفیف ۵۰ درصدی عوارض مازاد بر تراکم متناسب با نقشه و شرایط زمین و… از جمله مزایایی است که برای افرادی که در بافت فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات دیگری نیز از سوی بانک مسکن با سود ۸ درصد برای این کار اختصاص یافته است، افزود: این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است که سقف ۱۴۴ قسط برای آن در نظر گرفته شده؛ البته قرار بوده این تسهیلات افزایش یافته که هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.
مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: مالکینی که خواستار نوسازی املاک خود در بافت فرسوده هستند باید به مناطق شهرداری مراجعه کنند؛ البته افرادی که املاک آنها در بافت تاریخی مرکز شهر واقع شده باید مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی را نیز اخذ کنند.
خاکی با بیان اینکه محدوده مصوب بافت فرسوده در حال تغییر است، گفت: محدوده فعلی هزار و ۷۴ هکتار است که با افزایش آن به بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم