شهرک محمود آباد قم ایده آل ترین منطقه برای استقرار صنایع خودروسازی است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گفت: شهرک صنعتی محمود آباد قم ایده آل ترین منطقه برای استقرار صنایع خودروسازی است و می تواند بهترین شرایط را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال در این صنعت، فراهم کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي […]

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گفت: شهرک صنعتی محمود آباد قم ایده آل ترین منطقه برای استقرار صنایع خودروسازی است و می تواند بهترین شرایط را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال در این صنعت، فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي قم؛ امیر طیبی نژاد در گفت و گو يي  در اين رابطه اظهارداشت: برخورداری از زیرساخت های مطلوب، موقعیت جغرافیایی عالی و نزدیکی به تهران به عنوان بزرگترین بازار مصرف کشور، فاصله کوتاه تا خط راه آهن سراسری و فرودگاه بین المللی، دسترسی آسان به منطقه از طریق آزادراه قم – تهران که راهبردی ترین مسیر ترددی کشور است و همچنین وجود کارخانه های قطعه سازی به عنوان تامین کننده مواد مورد نیاز صنعت خودرو، از جمله ویژگی های ممتاز منطقه صنعتی محمود آباد قم است که می تواند آن را به قطب خودرو سازی کشور تبدیل کند.

وی بیان کرد: تجهیزات و زیرساخت های شهرک صنعتی محمود آباد مانند سایر شهرک های صنعتی استان، برای پذیرش سرمایه گذاران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به همین علت در سال های اخیر استقبال صنعتگران از این منطقه با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است؛ همچنین پیش بینی های لازم برای ارتقای سطح خدمات و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان قم به عمل آمده تا استقرار صنایع مادر همچون صنعت خودروسازی در این مناطق با سهولت هرچه بهتر انجام شود.

وی ادامه داد: استقرار صنایع خودرو سازی در شهرک های صنعتی قم از جمله محمود آباد می تواند تا حد قابل توجهی، بیکاری جوانان استان را کاهش دهد، چرا که این صنعت علاوه بر تولید خودرو، باعث شکل گیری و گسترش صنایع وابسته همچون

صنعت قطعه سازی می شود که برای فعالیت به حجم بالایی از نیروی انسانی نیاز دارد.

طیبی نژاد گفت: به دلیل دسترسی آسان شهرک های صنعتی استان قم به راه های حمل و نقل، اگر صنایع خودروسازی در این شهرک ها مستقر شود، می تواند به راحتی و با کمترین هزینه محصول تولیدی خود را از طریق آزادراه قم – تهران به بازارهای مصرف دخلی و خارجی صادر کنند که این مساله قیمت تمام شده خودرو را کاهش و میزان رقابت پذیری آن را در بازار افزایش می دهد.

وی بیان کرد: از گذشته در قم صنعت قطعه سازی از جمله تولید قطعات مورد نیاز خودرو، حضور فعال داشته است، به همین دلیل این استان می تواند نیاز صنایع خودرو سازی به مواد مورد نیازشان را تا حد قابل قبولی پاسخ دهد؛ از طرفی استقرار صنایع خودرو سازی مادر در منطقه باعث می شود، صنعت قطعه سازی برای حفظ بازار، روز به روز بر کمیت و کیفیت محصول های تولیدی خود بیفزاید و این مساله در نهایت منجر به شکل گیری چرخه تولید خودرو از ابتدا تا انتها در شهرک های صنعتی استان قم می شود.

وی ادامه داد: قابلیت دیگر استان قم برای استقرار صنایع خودروسازی در آن، برخورداری از دانشگاه های صنعتی و افراد کارشناس در حوزه صنعت و مهندسی مواد است؛ قم از منظرعلم و فناوری در کشور جایگاه ویژه ای دارد و استقرار صنعت خودرو سازی در شهرک های صنعتی آن موجب فعالیت تخصصی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای ارتقای این صنعت شده و در نهایت فرصت شغلی برای بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: طبق نظر کارشناسان، این استان از ظرفیت بالایی برای استقرار صنایع خودرو سازی برخوردار است و در زمان های گذشته نیز اقدام های گسترده ای برای استقرار این صنعت در قم انجام شد که متاسفانه در نهایت به نتیجه نرسید و در برخی مواقع کارخانه های خودرو سازی در مناطقی ایجاد شد که به مراتب سطح زیرساخت های آن ها در مقایسه با استان قم برای استقرار این صنعت، پایین تر بود.

وی بیان کرد: اما اکنون استان قم در بهترین شرایط برای جذب سرمایه گذار و استقرار صنایع خودرو سازی قرار دارد؛ استاندار، نمایندگان مجلس، متولیان بخش صنعت و همه مسئولان استان در کنار سرمایه گذاران فعال در صنعت خودرو سازی هستند که هرچه زودتر این صنعت در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروز شرایط سرمایه گذاری در استان قم با وجود تفاهمی که میان بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته، در وضعیت مطلوبی قرار دارد و اقدام های انجام شده نشان می دهد مسئولان با تقویت زیرساخت ها و آزاد سازی فرصت های سرمایه گذاری به دنبال تقویت حضور سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع مادر همچون صنعت خودرو سازی در قم هستند که سطح تولید و اشتغال استان را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

طیبی نژاد گفت: به دلیل امتیازهای قابل توجه صنعت خودرو سازی در ارزش افزوده اقتصادی استان قم و سهم بالای آن در کاهش آمار بیکاری، همه مسئولان و نهادهای نظارتی استان باید به صورت جهادی و با پیگیری مستمر برای استقرار این صنعت در شهرک های صنعتی قم تلاش کنند و اجازه از بین رفتن این فرصت فوق العاده را ندهند.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ آزادراه قم – تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی همچون صنعت خودروسازی، برخوردار است.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.