- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شهرکهک به قطب گردشگری استان قم تبدیل  می شود

شهردار کهک گفت :در صورت همیاری مسئولان استانی وکمک وهمیاری ارگان های مربوطه، شهرکهک به قطب گردشگری استان قم تبدیل  می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، شهردار کهک ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استانی که در محل شورای شهر کهک برگزار شد اظهار داشت :در صورت همیاری مسئولان استانی وکمک وهمیاری ارگان های مربوطه  شهرکهک که از آب وهوای خود وجاذبه های توریستی وگردشگری بسیاری برخوردار است، به قطب گردشگری استان قم تبدیل  می شود.

حسین رضایی نسب افزود: شهر کهک ضمن داشتن موقعیت توریستی و فرهنگی فوق العاده ۲۱ هکتار بافت قدیمی دارد که از این میان ۹ هکتار آن نیز بافت تاریخی است.

وی فضای سبز در کهک را ۲۰ متر مربع بر اساس جمعیت اعلام کرد و خاطر نشان کرد: ما قصد داریم فضای سبزمان را به فضای سبز تجهیز شده تبدیل نماییم ودر آینده نزدیک شاهد شهری گردشگری با سیمای سبز خوب در استان قم خواهید بود.

وی بااشاره به توریستی و فرهنگی بودن کهک اظهار داشت: این شهر نسب به سایر شهرهای استان قابلیت پیشرفت بسیاری دارد چرا که وجود منزلگاه ملاصدرا و بسیاری از اماکن دیدنی و تاریخی در این شهر، همچنین منزل عربشاهی، امامزاده زینب خاتون، آب انبار و بسیاری از جاذبه های توریستی دیگر این شهر را شاخص کرده و بازدید از این شهر توریستی را بسیار با توجه به فاصله اندک آن تا شهر قم برای بسیاری از مسافران و توریست ها مقرون به صرفه و قابل توجه ساخته است.

شهردار کهک ضمن اشاره به وجود مقبره شهدای گمنام در کنار زیارتگاه زینب خاتون از برنامه شهرداری برای توسعه این مکان و اتصال آن به بوستان جنگلی کاج که در مجاورت آن قرار دارد خبر داد و تصریح کرد: فضایی بالغ بر ۳ هکتار برای این امر اختصاص داده شده است که در آینده نزدیک این مکان را به یکی از نقاط دیدنی استان تبدیل خواهد کرد.

وی با توجه جمعیت ۵ هزار نفری ثابت در کهک و تقسیم شهر به دو قسمت گرم و خشک و خوش آب و هوا تأکید کرد: سر ریز جمعیتی استان در روزهای تعطیل به این قسمت وارد می شوند که این امر نیازمند توسعه زیرساخت ها و تکمیل امکانات رفاهی و اقامتی موقت و دائم است، که همه این اولویت­ها در مناطق گردشگری که برای توسعه شهر در نظر گرفته شده در حال انجام است ولی توجه و نگاه ویژه تر مسئولین استان را به آن میطلبد.

شهر دار کهک تصریح کرد: از مهر ۱۳۹۶ سعی در شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر کهک داشته ایم که در این راستا جلسات مختلفی را به صورت هم اندیشی در شورای شهر برگزار کردیم و سعی نمودیم با استفاده از صاحبنظران در این راستا اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی از تهیه سبدی توریستی و تدوین بودجه برای امور شهری کهک خبر داد و با بیان چالش های فرا روی شهرداری افزود: مهمترین مشکل شهرداری در خصوص بحث املاک است که با اداره اوقاف و املاک موقوفه بیشترین چالش وجود دارد.

وی با اشاره به بدهی ۱۷ میلیاردی شهرداری کهک از تهاتر انجام شده با موقوفه­ ها و تعدیل این بدهی خبر داد و از متولیان به سرانجام رسیدن این امر تشکر و قدردانی نمود.

رضایی نسب ضمن اشاره به احداث بلوار شهید عبدالهی از بهره برداری فاز یک بلوار زینب خاتون کهک خبر داد و با توجه به نزدیکی آن به محل دفن شهدای گمنام از احداث مرکز رفاهی در آینده نزدیک در این مکان نیز صحبت نمود.

وی افزود در بحث گردشگری نیز در ۲ ماه آینده قصد ایجاد شهر بازی در شهر کهک را داریم که جزو اهداف و برنامه­های ما است و در حال حاضر مباحث اداری آن در حال پیگیری است.

شهردار کهک در خصوص حوزه خدمات شهری نیز از تغییر و تحول و به روز رسانی سیستم موتوری شهرداری سخن به میان آورد و افزود: در خردادماه نیز تحولی بزرگ در ناوگان موتوری شهرداری کهک انجام خواهد شد.

رضایی نسب سرانه فضای سبز در کهک را ۲۰ متر مربع بر اساس جمعیت اعلام کرد و خاطر نشان کرد: ما قصد داریم فضای سبزمان را به فضای سبز تجهیز شده تبدیل نماییم.

در ادامه این نشست خبری  ،محمد رسولی رئیس شورای شهر کهک نیز با تشکر از آقای رضایی نسب شهردار کهک انتخاب وی را یکی از مهمترین اقدامات شورای کهک دانست و تصریح کرد: تغییر و تحول در شهر کهک بسیار مستمر و هدفمند است، و یکی از کارهای مهم و مناسبی که شورا انجام داده و در حدود کارهای شورا است انتخاب شایسته و بسیار خوب شهردار است.

رسولی ضمن اشاره به ارتباط خوب اعضای شورای شهر با مردم و پاسخگویی شبانه روزی به آنها حضور شهردار در مساجد شهر و ارتباط مردمی خوب وی را از نکات مثبت شهرداری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: شهرداری کهک آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم است.

رئیس شورای شهر کهک از نبود امکانات در شهر گلایه کرد و افزود: خیلی از ادارات در کهک شعبه ندارند و از نظر ورزشی نیز کمبود­های داریم.

وی همچنین با اشاره به نحوه تعامل دستگاه­های مسئول و زیربط از نقش مخرب بعضی از دستگاه­ها در کهک ابراز نگرانی و از مسئولین خواست منابع مالی، انسانی و … را در کهک صرف خود این شهر نمایند.

رسولی ضمن اشاره به مشکلات منابع طبیعی و اوقاف، مسکن و شهرسازی، راه و ترابی دو سایر ارگان­ها از مشکل در رابطه با صدور پروانه ساختمانی که تنها منبع درآمدی شهرداری برای پیش برد اهداف خود است سخن گفت و تصریح کرد: زمین هایی که در در داخل محدوده شهرداری است باید در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری و شورای شهر در کهک افزود: موانع و مخاطرات جدی در رابطه با کارهای عمرانی در کهک وجود دارد که با همکاری مردم و مسئولین می توانیم مشکلات این منطقه را کاهش و آن را توسعه دهیم.

درپایان این جلسه از رئیس شورای اسلامی شهر کهک وبرخی اعضای آن توسط شهردار کهک تقدیر به عمل آمد که لوح تقدیر های آنان توسط خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیم آنها گردید.

خاطر نشان می شود، شهر کهک یکی از شهرهای استان قم  است. که دارای جاذبه های توریستی فراوان از جمله اقامتگاه ملا صدرا شیرازی فیلسوف و حکیم اسلامی است که ایشان ۱۵ سال از عمر خود را در کهک به گوشه‌نشینی، عبادت، و تفکر پرداختند. از جمله روستاهای پیرامون کهک می توان به: فردو وشنوه، دستگرد، تیره، میم  ، شاه اسماعیل، بیدهند، ورجان، خورآباد،  قباد بزن ، خاوه، ازناوه، صرم و اشاره کرد.