- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شهروندان مراقب ابزارها و ربات های جاسوسی در فضای مجازی باشند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان قم هشدار داد: مدتی است کلاهبرداران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ابزارها و ایجاد ربات ها و کانال هایی تحت عنوان صیغه یاب، دوست یاب، دوربین لخت کن و ردیاب اقدام به هک و سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات خبر فوق، اظهارداشت: شگرد برخی از این ابزارها اینگونه است که با انتشار و تبلیغ ابزار جاسوسی و هنگام دانلود و نصب آن توسط کاربران در تلفن همراه جهت فعال شدن نرم افزار مبلغ ناچیزی را درخواست کرده و کاربر برای پرداخت آن به درگاه ها و صفحات جعلی بانکی منتقل می شود و بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، این اطلاعات به شخص سومی ارسال شده که می تواند از حساب بانکی وی برداشت کند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین اینگونه نرم افزارهای جاسوسی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

شايان ذكر است، پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع شوند.

/////////////////////

اعتراف سارقان داخل خودرو به ۴۰ فقره در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران استان، ۲ سارق داخل خودرو دستگیر و به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ “صياد درويشي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در بیان جزئیات این خبر اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار مأموران انتظامي استان قرار گرفت.

به گفته وي، تحقيقات در اين زمینه ادامه داشت تا اينکه متهم و همدستش حین پرسه زنی در سطح شهر شناسایی و دستگير شدند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به اعتراف این افراد به ۴۰ فقره سرقت داخل خودرو، گفت: در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ درويشي در خاتمه با توصيه به شهروندان، خواست: خودروی شان را به تجهيزات بازدارنده و وسايل ايمني تجهيز کنند.