- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شهروندان مراقب آگهی های جعلی کلاهبرداران فضای مجازی باشند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم به شهروندان هشدار داد: سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی با درج آگهی جعلی فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های تبلیغاتی با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند که بایستی شهروندان در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ” علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: یکی از روش‌های کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری درج آگهی‌های تبلیغاتی کذب و غیرواقعی در سایت‌های دیوار و شیپور می‌باشد و برخی کاربران نیز به‌دلیل قیمت مناسب مجذوب آگهی‌های درج شده گردیده و مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کرده که متاسفانه کلاهبرداران پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تماس مالباختگان امتناع می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های دیوار، شیپور و یا سایت‌های مشابه آن باید توجه داشته باشند تحت هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنند و حتماً از کسانی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و در هنگام  تحویل نیز کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی با درج آگهی جعلی فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های تبلیغاتی با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند.

سرهنگ موالی درباره چگونگی قرار نگرفتن در دام کلاهبرداران سایبری، بیان داشت: کاربران به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغوا کننده کلاهبرداران