شهروندان قمی ماهیانه ۹۱۷ میلیون تومان صدقه دادند

طی ۶ ماهه نخست امسال شهروندان قمی، ماهیانه به‌طور متوسط ۹۱۷ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این استان با بیشترین سرانه صدقه در جایگاه برتر کشور قرار دارد. به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، علی شهبازی نیا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه […]

طی ۶ ماهه نخست امسال شهروندان قمی، ماهیانه به‌طور متوسط ۹۱۷ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این استان با بیشترین سرانه صدقه در جایگاه برتر کشور قرار دارد.
به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، علی شهبازی نیا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال، هر شهروند قمی روزانه ۲۳ تومان صدقه داده است گفت: رشد ۱۲ درصدی کمک‌های مردمی در شرایط اقتصادی فعلی جامعه نشانه اعتماد مردم به کمیته امداد استان است.
شهبازی نیا بابیان اینکه خیران استان قم با مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، زکات و صدقات نیازهای متنوع و متعدد ایتام و محرومان در بخش‌های معیشتی، حمایتی، فرهنگی و درمان، می‌بایست مشارکت عمومی آحاد مردم شریف را تأمین می‌کنند گفت: کمیته امداد استان نیز با شیوه‌های نوین این کمک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار محرومان استان قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اعتبارات محدود دولتی اظهار کرد: کمیته امداد استان در نیمه نخست امسال ۱۰۷ درصد درآمدهای پیش‌بینی‌شده را جذب کرده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قم سرانه دریافتی ایتام استان را یکی از بالاترین سرانه‌های دریافتی در کشور اعلام کرد و گفت: کمک‌های خیران و حامیان در ۶ ماهه نخست امسال ۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.
وی از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومانی صدقات توسط مردم قم در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: قم در سرانه پرداخت صدقات رتبه نخست کشور را داراست که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.
شهبازی نیا بابیان اینکه مجموع کمک‌های مردمی در نیمه نخست امسال ۲۲ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این رقم نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است که بیشترین مقدار کمک‌های کیفی به‌صورت وجه نقد در کشور است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با قدردانی از مردم و خیران تأکید کرد: کمک‌های مردم برای درمان، مسکن، معیشت، اشتغال و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان صرف می‌شود.
وی با اشاره به طرح شوق زیارت که تأمین هزینه سفر زیارتی مددجویان است گفت: بسیاری از این عزیزان آرزوی زیارت عتبات عالیات را دارند ولی متأسفانه به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.
وی زیارت اربعین را یادآور شد و گفت: با توجه به آموزه‌های دینی در خصوص تأمین هزینه سفر زائران سیدالشهدا (ع)، مردم عزیز و خیران گرامی می‌توانند کمک‌های خود را با شماره‌گیری#۲*۵*۰۲۵*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و یا سایت http://www.shogheziarat.ir پرداخت کنند.