شهردار قم عنوان کرد:انقلاب بزرگ پروژه‌های تفریحی در قم

شهردار قم با اشاره به لزوم شکل‌گیری بدنه فاز پنج عمار یاسر توسط بخش خصوصی گفت: مردم باید خود را در مواهب پروژه‌های شهری شریک ببینند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، دکترسید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد عالی سرمایه‌گذاری با اشاره به مسیر شکل‌گیری فاز پنج عمار یاسر، اظهار داشت: […]

شهردار قم با اشاره به لزوم شکل‌گیری بدنه فاز پنج عمار یاسر توسط بخش خصوصی گفت: مردم باید خود را در مواهب پروژه‌های شهری شریک ببینند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، دکترسید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد عالی سرمایه‌گذاری با اشاره به مسیر شکل‌گیری فاز پنج عمار یاسر، اظهار داشت: در این پروژه سیاست شهرداری باز کردن مسیر است و بدنه خیابان را مردم باید شکل دهند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت این پروژه که از خیابان معلم تا میدان سپاه امتداد دارد، افزود: این پروژه با عرض ۴۵ متر و در دو سطح پیگیری خواهد شد تا نیاز ترافیکی آن محدوده را برطرف کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به دلیل نزدیکی این محور به حرم مطهر اقبال در مردم برای سرمایه‌گذاری در بدنه این خیابان زیاد خواهد بود، گفت: اگر شهرداری وارد کار ساخت و ساز در بدنه بشود، آفت‌هایی دارد و هدف ما این است که مردم در سود اجرای پروژه های شهری سهیم باشند.

وی اهمیت سیما و منظر و خط آسمان در این معبر را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید طرحی برای این مسیر تهیه شود که متناسب با فضای این پروژه بوده و به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سمت و سو بدهد.

شهردار قم در بخش دیگری از این جلسه مسئله پروژه‌های تفریحی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از تمام فرصت‌ها برای تکمیل و احیای پروژه‌های تفریحی در شهر قم استفاده کرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکلاتی که در مسیر جذب سرمایه گذار برای شهربازی میدان ۷۲ تن وجود داشت، افزود: مردم قم در این شهربازی خاطرات خوبی دارند و ما باید برای شکل دهی سریعتر به آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی دو سرمایه گذار برای کار در این پروژه، ادامه داد: با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی تامین تجهیزات مورد نیاز شهربازی کار مشکلی شده و حتی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در این مسیر نتوانستند به کمک شهرداری قم بیایند.

شهردار قم همچنین به اهمیت کیفیت در شکل دهی به شهربازی میدان ۷۲ تن اشاره کرد و گفت: یک شهربازی مدرن و خوب در چارچوب امکانات کنونی کشور باید در این نقطه ایجاد شود.

سقائیان نژاد اظهار داشت: مسئولان امر در مدیت یک هفته وضعیت پیشنهادات سرمایه گذاری در این پروژه را مشخص کرده و رزومه متقاضیان و دستگاه‌هایی که در اختیار آنها قرار دارد را به دقت بررسی کرده و گزارشی به ستاد سرمایه گذاری ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ساخت داخل برای شهرداری قم اولویت است، ادامه داد: در موضوع شهربازی اما توجه به استانداردها و ایمنی تجهیزات موضوعی بسیار حساس است و نباید به دنبال سعی و خطا باشیم.

شهردار قم افزود: اگر شهربازی میدان ۷۲ تن تا نوروز امسال شکل بگیرد در کنار پروژه‌هایی مانند شهربازی غدیر، بوستان علوی، تله سیژ، سورتمه و … یک تحول بزرگ در پروژه‌های عمرانی اتفاق خواهد افتاد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: بعد از اینکه پارک هزار هکتاری فراهم شد و اقلیم آن محدوده شکل گرفت، می‌توان در آن موقعیت هم به پروژه‌های تفریحی شبیه به تله سیژ فکر کرد.