شهردارقم عنوان کرد:چشم انداز قم تا ۱۴۰۵ تدوین می شود

شهردار قم گفت: چشم انداز قم تا ۱۴۰۰ تدوین شده و همه کارهای شهرداری بر همین اساس انجام می شود و چشم انداز قم تا ۱۴۰۵ نیز در دست تدوین است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد، در همایش حرکت جهادی شهرداری قم همگام با گام دوم گفتمان انقلاب که در […]

شهردار قم گفت: چشم انداز قم تا ۱۴۰۰ تدوین شده و همه کارهای شهرداری بر همین اساس انجام می شود و چشم انداز قم تا ۱۴۰۵ نیز در دست تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد، در همایش حرکت جهادی شهرداری قم همگام با گام دوم گفتمان انقلاب که در تالار همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به وقوع پیوست در حالی که بسیج در پنجم آذرماه سال ۵۸ تشکیل شد که نشان از درایت و آینده نگری بنیانگذار انقلاب است که چالش های پیش روی انقلاب را پیش بینی کرده بود.

شهردار قم با بیان اینکه جنگ تحمیلی در رشد و بالندگی بسیج بسیار تاثیرگذار بود، تصریح کرد: دفاع مقدس موجب آبدیده شدن و خالص شدن بسیج شد و حرکت هایی که بوجود آمد مایه افتخار همه ایرانیان پس از گذشت ۴۰ سال از تشکیل این نهاد است.

سقائیان نژاد گفت: شهدایی که برای حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی از بسیج گرفته شد، چراغ های هدایتی هستند که امروز خود نمایی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج تمام معادلات نظامی دنیا را به هم ریخت، تصریح کرد: امروز این مبحث به کشورهای دیگر نیز کشیده شده و در کشورهایی که علیه استعمار و استبداد مبارزه می کنند از بسیج الگو گرفته اند.

شهردار قم ادامه داد: به ظاهر جنگ تحمیلی تمام شد اما از سال ۶۸ تهاجم فرهنگی در ابعاد مختلف علیه جمهوری اسلامی آغاز شد و حرکت بسیج نیز به سمت سازندگی و مقابله با تهاجم فرهنگی ادامه پیدا کرد.

سقائیان نژاد با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره، گفت: وقوع جنگ تحمیلی در کشورمان یک مصیبت بزرگ بود اما صبر بر این مصیبت موجب شد که استقامت در کشورمان شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: خون های بسیاری برای حفظ میهن و نظام اسلامی ریخته شد و این خون ها راه برای تداوم و بقای جمهوری اسلامی شدند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه اگر امروز در دفاعیات نظامی حرفی برای گفتن داریم و در منطقه قد علم کردیم و با ظلم و ستم به مبارزه می پردازیم به واسطه حرکت های جهادی است، عنوان کرد: نتیجه ای که در نتیجه استقامت به وجود آمد این بود که «ما می توانیم» و این بحث توانستن بسیار قابل اهمیت است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: استعماگران برای اینکه بتوانند بر کشوری غالب شوند نسبت به تضعیف روحیه مردم آن اقدام می کنند، اما با شعار می توانیم امروز در همه زمینه ها شامل جهاد علمی، جهاد سازندگی، عرصه های گفتمان سیاسی موفق هستیم.

وی با بیان اینکه خباثت ها و دشمنی ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد، گفت: دشمن دست از سر ما بر نمی دارد، اما این دشمنی ها موجب عقب نشینی نمی شود و بر استقامت ما افزوده می شود.

شهردار قم با بیان اینکه در آستانه گام دوم انقلاب هستیم، تصریح کرد: اکنون که به چهل سالگی رسیدیم باید بازنگری داشته باشیم و در یک ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود را بسنجیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری کوشش کردیم با تفکر بسیجی امور را پیش ببریم، گفت: در اداره شهرداری با توجه به نبود بودجه و مشکلات تحریم، اجازه ندادیم که این مشکلات روی ما تاثیر منفی بگذارد و ناتوانی ایجاد کند.

شهردار قم گفت: در جهت توسعه و عمران شهری توسعه خوبی انجام شد و در فضای سبز، ترافیک شهری و زیبا سازی نیز حرکات خوبی صورت گرفته است.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه به حرکت آینده شهرداری باید توجه شود، بیان کرد: حرکات شهرداری در آینده باید منطبق بر گام دوم انقلاب باشد .

وی با بیان اینکه رهبری با تحلیلی بر ۴۰ سال گذشته انقلاب، هشت توصیه داشتند، تصریح کرد: باید قدر و منزلت انقلاب اسلامی را بشناسیم و این انقلاب را به عنوان سرمایه ای بزرگ حفظ و به نسل های بعدی معرفی کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه رهبری بر ضرورت جهاد علمی تاکید دارند، عنوان کرد: نمی شود حرف از استقلال زد و سر سفره غربی ها نشست که در این راستا جهاد علمی یک ضرورت است.

سقائیان نژاد با عنوان اینکه میانگین ۷۲ درصد جمعیت کشور، شهر نشین هستند، گفت: در شهر قم ۹۶ درصد جمعیت شهر نشین هستند که این نشان می دهد امور مردم با شهرداری وسعت یافته است که اقدامات شهرداری تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد و این موضوع هم باید مورد توجه دولتمردان و هم مورد توجه شهرداری ها باشد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال گسترش نمای شهری منطبق با فضای فرهنگی قم هستیم، عنوان کرد: بر اساس مصوبات انجام شده پروانه ساختمانی به ساختمان هایی که با نماهای غربی هستند و با فضای شهری قم مطابقت ندارد، داده نمی شود.

شهردار قم اضافه کرد: بودجه شهرداری از عوارضی است که از مردم گرفته می شود و دولت نیز به ازای خدمات مبلغ کمی به شهرداری می پردازد و در این راستا لازم است اعتماد مردم به شهرداری ها جلب شود.

سقائیان نژاد افزود: شهر مانند یک موجود زنده؛ دائم در حال تحول است و باید برای همه تحولاتش برنامه داشته باشد که بتواند راه را ادامه دهد.

وی گفت: برای قم چشم انداز قم تا ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و برنامه قم تا ۱۴۰۵ نیز با چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران در دست تدوین است.

شهردار قم افزود: همه برنامه های شهری قم بر مسیر برنامه ها پیش می رود و مشخص است که بودجه تا سال ۱۴۰۰ چه میزان باید باشد.