شهردارقم عنوان کرد:سالی برای گام‌های بزرگ در قم

شهردار قم با اشاره به افتتاح چندین پروژه بزرگ شهری در سال جاری گفت: سال ۱۳۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی، سال گام‌های بزرگ در مسیر آبادانی شهر قم است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: […]

شهردار قم با اشاره به افتتاح چندین پروژه بزرگ شهری در سال جاری گفت: سال ۱۳۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی، سال گام‌های بزرگ در مسیر آبادانی شهر قم است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: آنچه که ما در نظام جمهوری اسلامی با آن روبه رو هستیم ادامه ایثارگری‌ها و شهادت‌هایی است که در این هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت.

شهردار قم با بیان اینکه لیله‌القدر نظام اسلامی هشت سال دفاع مقدس است، افزود: عزت و سربلندی امروز کشور و خودکفایی نسبی که در مسائل دفاعی در کشور به وجود آمده است به خاطر تجربه دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به جوانان کشور عزت نفس داد تاکید کرد: استقامت و تاب آوری که مخصوصاً در این ایام ما آن را کاملاً حس می‌کنیم و باعث تعجب غرب و شرق شده است به خاطر هشت سال دفاع مقدس است.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه هر قدر بتوانیم از این سرمایه‌ها حفظ و حراست کنیم، بالندگی و رشد این ملت به نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبلور همه این مسائل است و روایت مجسمی از این تاریخ هشت ساله است.

وی با اشاره به همت شهرداری برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه برای افتتاح آماده است، مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری بر مبنای تکلیف الهی خودشان آنچه در توان داشتند برای آنکه این مجموعه آماده بشود انجام داده‌اند.

شهردار قم به تکمیل دیگر پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: باغ پرندگان قم نیز تکمیل شده و تله سیژ هم به مراحل پایانی رسیده است. در ماه‌های گذشته شهربازی بوستان علوی نیاز به بهره‌برداری رسید و در پی جذب سرمایه‌گذار برای شهربازی میدان ۷۲ تن هستیم.

وی ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها نیاز شهر قم از نظر پروژه‌های تفریحی تا حدودی برطرف خواهد شد و در آینده که اقلیم بوستان هزار هکتاری شکل گرفت می‌توان برای پروژه‌های دیگر در این محدوده برنامه‌ریزی کرد.

شهردار قم به اجرای پروژه‌های بزرگی مانند فاز پنج عمار یاسر و بسط شرقی حرم مطهر اشاره کرد و گفت: تملک در فاز پنج عمار یاسر به سرعت در حال پیگیری است و این پروژه در دو سطح اجرا خواهد شد. بدنه این بلوار مهم شهری هم با مشارکت مردم تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به روند احداث بوستان خضر، گفت: با اجرای روشنایی نیمی از این بوستان می‌توانیم پاییز امسال از مردم در این بوستان پذیرایی کنیم.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به تلاش برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) تا پایان مهر، اضافه کرد: عملیات عمرانی پروژه پیاده راه خیابان انقلاب هم در یکی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی مسیر مستقیم پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) از دیگر پروژه‌هایی است که شهروندان قمی به زودی شاهد افتتاح آن خواهند بود.

وی با اشاره به پیگیری برای تکمیل تقاطع ورودی جعفریه در پاییز امسال، اضافه کرد: سال ۹۹ سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی در شهر قم است.