- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شهربازی بزرگ قم کمتر از یک سال افتتاح می‌شود

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری از احداث شهربازی بزرگ قم با ۲۱ دستگاه خارج از سالن در کمتر از یک سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، محمدرضا معرفت با اشاره به کمبود فضاهای تفریحی در شهر، اظهار داشت: شهر قم تنها شهری بوده که در حال حاضر شهربازی فعالی نداشته که با مطالعاتی که انجام‌شده طرح احداث شهربازی در بوستان غدیر در دو فاز اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این شهربازی در دو فاز بیرون و درون سالنی احداث می‌شود، افزود: فاز نخست این پروژه با ۲۱ دستگاه خارج از سالن در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.
معرفت ادامه داد: شهر قم نیازهای فراوانی در امر فضاهای تفریحی و افزایش زمان ماندگاری زائران و پر کردن زمان فراغت داشته و کمبود فضای شهربازی اصلاً در خور شان این شهر بزرگ نیست، که شهرداری با فراخوانی که در تیرماه داشته نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه نموده است.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای این پروژه زمین و محصورسازی فضا را انجام می‌دهد، ابراز کرد: قرارداد این پروژه به‌صورت BOT بوده که پس از پایان ۲۰ سال مجموعه به شهرداری واگذار می‌شود، همچنین بخشی از درآمدهای این شهربازی نیز به شهرداری پرداخت می‌شود.
قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری ، یکی از دلایل تعطیلی شهربازی ۷۲ تن را مشکلات حقوقی و مستهلک بودن دستگاه‌ها دانست و گفت: یکی از مطالبات به‌حق و جدی شهروندان راه‌اندازی و احداث شهربازی بوده که در این زمینه با یکی از سرمایه‌گذاران با سابقه کشور در امر شهربازی توافقنامه احداث شهربازی را امضا کرده‌ایم.
معرفت سرمایه‌گذاری برای این شهربازی را حدود ۹ میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: حدود ۷ میلیارد تومان آن به‌صورت BOT و بیش از ۲ میلیارد تومان نیز خارج از مباحث شامل محوطه‌سازی، انشعابات بوده که توسط شهرداری تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر و بلافاصله پس از تصویب در هیئت تطبیق فرمانداری به سرمایه‌گذار ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم