- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ششمين همايش صنعت چوب استان قم برگزار مي شود

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان قم؛ از تبيين و معرفي آخرين دستاوردها و تجليل از فعالان و پيشكسوتان صنعت درودگري استان در ششمين همايش صنعت چوب قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم؛ امير طيبي نژاد در ديدار با رئيس اتحاديه، مديران تعاوني درودگران و عامل توسعه خوشه مبلمان استان قم با اعلام اين خبر اظهار داشت: پس از برگزاري موفق ۵ سال همايش صنعت چوب استان كه ضمن معرفي توانمندي ها و دستاوردهاي توانسته است سبب انسجام بخشي و هم افزايي فعالان اين صنعت در استان قم شود، امسال شاهد برگزاري ششمين همايش صنعت چوب استان قم با مشاركت اتحاديه درودگران و خوشه مبلمان استان و همكاري ساير دستگاه ها هستيم.

وي با بيان اينكه اين همايش ۲۹ آذر در سالن اجتماعات ونوس برگزار خواهد شد افزود: با هدف گذاري صورت گرفته، دست اندركاران برگزاري اين همايش در تلاش هستند با تبيين دستاوردها و جايگاه صنعتي چوب،  توانمندي استان را به نمايش گذاشته و از اين فرصت براي  اعلام نيازها و مشكلات خود به بخش دولتي براي جلب حمايت هاي آن ها به صورت هماهنگ و جمعي اقدام نمايند.

وي منسجم عمل كردن فعالان صنعت چوب براي بالا بردن بهره وري و بهره گيري از سود حاصله از ظرفيت سازي هاي صورت  گرفته در اين صنعت در قم را از ديگر اهداف برشمرد و خاطر نشان ساخت: رصد ظرفيت هاي استان و كمك به واحدهاي صنعتي براي جلوگيري از خروج ارزش افزوده صنايع چوبي استان بعنوان يكي از مهمترين هدف گذاري ها در نظر گرفته شده است، لذا ظرفيت هاي موجود وظيفه ي خطير مسوولان صنف و فعالان خوشه كسب و كار مبلمان استان را دو چندان مي كند.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي قم يكي از فرصت ها و ظرفيت هاي قم در صنعت درودگري را وجود شهرك صنعتي صنفي ثامن الائمه(ع) قنوات دانست و گفت: شركت شهركهاي صنعتي قم در راستاي سياست هاي حمايتي خود از صنعت چوب اقدام به راه اندازي و استقرار فعالان صنعتي در اين بخش در شهرك صنعتي ثامن الائمه(ع) نمود و خوشبختانه اتحاديه و سرمايه گذاران پاسخ مناسبي به تلاشهاي صورت گرفته به اين شركت دادند.

وي اضافه كرد: اين استقبال به گونه ايي بود كه در كوتاه ترين زمان ممكن فاز نخست شهرك، واحدهاي كارگاهي ساخته شده و آماده، زمين فازهاي كارگاهي و فاز توسعه شهرك صنعتي در كوتاه ترين زمان ممكن به متقاضيان واگذار گرديد و همزمان عمليات تكميل زيرساخت هاي مورد نياز در دستور كار اين شركت قرار گرفته است.

طيبي نژاد همچنين در ادامه تجليل از پيشكسوتان صنعت درودگري استان، معرفي دستاوردهاي اين صنعت، تقدير از فعالان و برگزيدگان صنعت چوب قم و ديدار با مسوولان و دستگاه هاي خدمت رسان به فعالان عرصه توليد و اشتغال را از معمترين برنامه هاي اين همايش عنوان كرد.