- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شرکت دانش آموز استان قم در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت

۲ هزار و دویست دانش آموز استان قم  در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز.شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز ۲ هزار و دویست دانش آموز از استان قم شرکت کردند.این مسابقات به میزبانی آموزش و پرورش منطقه کهک در اردوگاه ملاصدرای این منطقه در حال برگزاری است.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت:سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت از مجموع ۲۰۰ و پنج هزار نفر در سطح نواحی و مناطق برگزار شد.
خدا محمدی اظهار داشت: از مجموع دویست و پنج هزار نفر،۱۲ هزار دانش آموز از مجموعه استان انتخاب و ۲ هزار و دویست نفر به این مرحله راه پیدا کردند که از این بین ۷۶ برگزیده به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
رئیس اداره قرآن و عترت با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۱۴ رشته برگزار می شود، افزود:دانش آموزان در رشته های قرآن که این رشته شامل حفظ عمومی،حفظ ویژه:پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن ، رشته قرائت قران که شامل ترتیل خوانی و تفسیر، رشته عترت که شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و رشته نماز که شامل احکام، اذان و انشاء نماز است شرکت کردند.
وی در پایان هدف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی را انس دانش آموزان با قران و قهرمان پروری در فضای معنوی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد.