- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شرکت بیش از۴۴ هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر قم

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ۴۴ هزار و ۷۸۴ نفر در سال ۹۷ در برنامه های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر قم شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ محمد مصباحی در خصوص عملکرد معاونت امور جوانان هلال احمر در سال ۹۷ عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱ سری از مسابقات ورزشی ـ فرهنگی در قم برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: ۲۵۴ نفر از جوانان عضو در جمعیت هلال احمر در این مسابقات ورزشی ـ فرهنگی حضور یافتند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۴ همایش در موضوعات مختلف با حضور ۷۰۰ تن همچنین ۸ سری از مسابقات رفاقت مهر با حضور ۱۲۴ شرکت کننده برگزار شد، ضمن اینکه با برگزاری ۴۳ اردو مختلف ۱۰۳۴ نفر از جوانان از این برنامه بهره بردند.

مصباحی بیان کرد: در سال گذشته ۴۰۲ کلاس آموزشی با حضور ۸۹۴۸ نفر برگزار شد و با برگزاری ۵۰۳ فعالیت بشردوستانه و پیشنهادی و فوق برنامه ۳۲۷۰۰ نفر از جوانان در این فعالیت ها حضور یافتند.

وی در مورد برگزاری کاروان های نیکوکاری جوانان در سال گذشته بیان کرد: ۲۴ نفر در قالب ۲ کاروان نیکوکاری در این برنامه به فعالیت پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال ۹۷ نیز در مجموع ۹۷۳ برنامه اوقات فراغت عملیاتی شد و ۴۴ هزار و ۷۸۴ نفر در برنامه های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر قم شرکت کردند.

وی با اشاره به کانون های فعال در هلال احمر گفت: ۴ کانون جوانان با ۲۶۵ نفر عضو و ۳ کانون طلاب با ۴۸ عضو و ۳ کانون روستایی با ۹ نفر عضو و ۱۰۵ کانون غنچه های هلال با ۳۶۹۳ عضو و ۱۵ کانون دانشجویی با ۶۸۲ عضو و ۱۲۴ کانون دانش آموزی با ۳ ۴۷۲ عضو در این برنامه ها مشارکت داشتند که در مجموع شامل ۲۵۴ کانون با ۸ هزار و ۱۶۹ نفر عضو می شود.

مصباحی در مورد موفقیت های جوانان جمعیت هلال احمر قم در سال ۹۷ نیز اظهار کرد: در سال گذشته جوانان هلال احمر استان قم موفق به کسب رتبه برتر شورای مجامع کانون های دانشجویی کشور و کسب مقام برتر در جشنواره ماه پیشونی شدند.

وی ادامه داد: همچنین کسب رتبه عالی در اجرای طرح ملی پیمان(پیشگیری از اعتیاد) را با آموزش ۷۰۰نفر از جوانان قم در کارنامه خود به ثبت رساندیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال گذشته همچنین موفق به کسب مقام دوم اطفاء حریق خواهران در المپیاد آماده کشوری طرح دادرس(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب مقام دوم پناهگیری و خروج ایمن خواهران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) شدیم.

وی بیان کرد: کسب مقام دوم اطفاء حریق برادران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب مقام دوم حمل آب برادران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب رتبه عالی در اجرای طرح “پای درس ماه” در کانون های غنچه های هلال و دانش آموزی از جمله مقام های به دست آمده در سال قبل است.

مصباحی خاطرنشان کرد: همچنین کسب مقام برتری مجمع کانون دانشجویی استان قم و کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای بهینه المپیاد مرحله شهرستانی درکانون های دانش آموزی و کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای المپیاد مرحله استانی درکانون های دانش آموزی از دیگر موفقیت های سال ۹۷ توسط جوانان هلال احمر قمی به شمار می رود.

وی گفت: در سال گذشته جوانان هلال احمر قم موفق به کسب رتبه عالی در اجرای “دومین المپیاد جوانه” و کسب رتبه برتر بیشترین مشارکت استان قم در دومین جشنواره کشوری “سرود و نمایش ماه پیشونی” و کسب رتبه برتر بیشترین مشارکت کانون غنچه های هلال احمر در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: کسب رتبه عالی در اجرای “برنامه های روز جهانی کودک”و کسب رتبه عالی در برنامه های “روز دانش آموز” و کسب عنوان دستگاه برتر در زمینه “غنی سازی اوقات فراغت جوانان ” در هشتمین جلسه ستادساماندهی امور جوانان استان قم نیز از دیگر رتبه هایی است که در سال ۹۷ به ثبت رسید.

وی افزود: در سال قبل همچنین موفق به کسب رتبه عالی در سومین دوره طرح “پای درس ماه” و رتبه عالی در اجرای بیستمین دوره “مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس” شدیم.