- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شرکت بازاريابي شبکه اي”تلفيق و هنر” پوششی برای فعالیت” هرمی”

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری متهمی خبر داد که شرکت بازاريابي شبکه اي به نام”تلفيق و هنر” را پوششی برای فعالیت هرمی قرار داده و از مردم کلاهبرداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار ” عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پي وصول چندین فقره شکايت مبني بر کلاهبرداري تحت پوشش شرکت بازاريابي شبکه اي تلفيق و هنر بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان مورد بررسي و تحقيقات جامع قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد، شخصي در تهران بدون اخذ مجوز لازم ،اقدام به تاسيس شرکت بازاريابي شبکه اي با عنوان تلفيق و هنر کرده و این شرکت در زمینه عرضه محصولات صنایع دستی فعالیت می کرده است لکن براي عضويت در اين شرکت، خريد و عضو گيري در لايه هاي پاييني براي اعضاء اجباري بوده است.

سردار آقاخانی نحوه فعاليت این شرکت را همانند شرکت هاي هرمي عنوان کرد که سود دهي صرفاٌ از طريق عضو گيري بوده و فعاليت تجاري صورت خاصی نمی گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: فعالیت در این گونه شرکت ها معمولاً به ضرر و زیان اغلب اعضاء منجر شده و موجب جو بدبيني و اخلال در نظام اقتصادي کشور را فراهم می کند، همچنين برای تبليغات و عضوگيري افراد جوياي کار و کسب درآمد به ظاهر بالا ، جلسات در پارک ها و ساير محل ها برگزار می شود که متاسفانه تعداد زيادي از جوانان اعم از “دختر و پسر” جذب اين گونه شرکت هاي غير مولد می شوند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي همه دفاتر شرکت مذکور را به استناد ضوابط مقرر در قانون نظام صنفي پلمپ  و تمامی حساب ها و تراکنش هاي بانکي شرکت  را در سراسر کشور مسدود کردند، ضمناً برای جلوگيري از ادامه فعاليت غير قانوني ،مديرعامل شرکت تلفيق و هنر و سرشاخه این فعالیت هرمی که داراي ۲ فقره سابقه کيفري نیز بوده، بازداشت شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: فعاليت غير قانوني شرکت مذکور از حدود ۲ سال پیش ادامه داشته و متاسفانه سازمان هاي متولي برخورد مناسبی انجام نداده بودند که همين امر زمينه جذب تعداد زيادي از مردم را در سراسر کشور فراهم کرده است .