شرایط معافیت مشمولان کفیل والدین و جد پدری

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم شرایط معافیت مشمولان کفیل والدین و جد پدری را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ولی ترابی” اظهار داشت: در اجراي بند ۱ ماده ۴۴ قانون خدمت وظيفه عمومي، يگانه فرزند ذکور مراقب ونگهدارنده پدر نيازمند مراقبت که قادر […]

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم شرایط معافیت مشمولان کفیل والدین و جد پدری را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ولی ترابی” اظهار داشت: در اجراي بند ۱ ماده ۴۴ قانون خدمت وظيفه عمومي، يگانه فرزند ذکور مراقب ونگهدارنده پدر نيازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي باشد.
وی افزود: نيازمندي پدر به مراقب بایستی به دليل کبرسن بوده و همچنين در اجراي بند۶ ماده ۴۴ قانون خدمت وظيفه عمومي، نيازمندي پدر بزرگ به مراقبت به لحاظ کبر سن برابر دستور العمل ابلاغي ستاد کل خواهد بود .
سرهنگ ترابی ادامه داد: بنا براين ستاد کل نيروهاي مسلح به استناد بررسي هاي بعمل آمده وبا عنايت به افزايش سن اميد به زندگي در کشور، سن ۷۵ سال تمام براي پدر وپدر بزرگ ،کبر سن و نياز مند مراقبت تاييد شده است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: چنانچه پدر يا پدر بزرگ در هر سني از سوي شوراهاي پزشکي سازمان وظيفه عمومي از کار افتاده و نيازمند مراقبت تشخيص داده شوند، يگانه فرزند ذکور براي پدر يا يگانه نوه ذکور براي جد يا جده فاقد فرزند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد.
سرهنگ ترابی بیان داشت: به درخواست افرادي که از تاريخ اول فروردین ۱۳۹۹ در دفاتر پليس+۱۰ثبت شود برابر اين ابلاغيه اقدام، وبه وضعيت افرادي که درخواست آنان تا پايان سال ۱۳۹۸در دفاتر پليس+۱۰به ثبت رسيده باشد برابر مقررات قبلي”سن بالاي ۷۰ سال” رسيدگي خواهد شد.
////////////////////////////
هشدارهای انتظامی پیرامون کلاهبرداری تحت عنوان وقوع کرونا
با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه هموطنان عزیز بایستی کاملاً هوشیار باشند چرا که بعضی افراد کلاهبردار در فضای مجازی اقدام به تبلیغات در خصوص انجام انواع تست های کرونا کرده و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.
ارسال پیامک به شهروندان در خصوص واریز وام یک میلون تومانی معیشتی که در ادامه پس از تماس شهروندان به منظور پیگیری پیامک دریافتی، کلاهبرداران ضمن اغفال و پیشنهاد واریز نقدی وام، شهروندان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با فریب و نیرنگ موفق به انتقال وجوه آنان به حساب خود می گردند.
تبلیغ دارو و شربت غیر مرتبط و تقلبی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا که در ادامه منجر به فروش داروهای تقلبی به شهروندان می شود.
سوءاستفاده از عواطف شهروندان و اعلام شماره حساب برای جمع آوری کمک های نقدی مردمی برای کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا
شهروندان بایستی کاملاً آگاه باشند، بعضی کلاهبرداران با حضور جلوی درب منازل به بهانه تست کرونا مراجعه که در ادامه منجر به سرقت مدارک شناسایی و هویتی افراد و یا اینکه اغفال اعضای خانواده و دریافت وجوه نقد آنان با دادن وعده های واهی می شود.