سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم

سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی با حضور پروفسور باسیوس از دانشگاه بروکسل بلژیک ،اساتید و صاحب نظران فیزیک ریاضی کشور در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این  کنفرانس رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خیرمقدم به پروفسور باسیوس و دکتر رکنی زاده […]

سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی با حضور پروفسور باسیوس از دانشگاه بروکسل بلژیک ،اساتید و صاحب نظران فیزیک ریاضی کشور در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این  کنفرانس رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خیرمقدم به پروفسور باسیوس و دکتر رکنی زاده و دکتر رضایی اقدم  از بنیانگذاران فیزیک ریاضی در ایران، گفت :دانشگاه صنعتی قم مفتخر است که طی سه سال متوالی با برگزاری کنفرانس ملی فیزیک ریاضی، اساتید و بزرگان این رشته را از داخل و خارج کشور کنار هم جمع کند تا با بحث و تبادل نظر در این خصوص ، زمینه رشد و پیشرفت را در این رشته مهیا کند.

دکتر رضایی نور با اشاره به سابقه ۱۵ساله فیزیک ریاضی در کشور این رشته را به عنوان شاخه جدیدی از فیزیک و ریاضی قلمداد کرد و افزود: بستر های زیادی برای فعالیت در این رشته وجود دارد. امیدواریم که ایران اسلامی بتواند مانند روسیه و آمریکا به عنوان کشوری صاحب نام در این رشته مطرح شود.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب اساتید و صاحب نظران این رشته امیدواریم سال آتی، دانشگاه صنعتی قم این کنفرانس را در سطح بین‌المللی برگزار نماید.

در ادامه دکتر لطیفی استاد هیات علمی دانشگاه صنعتی قم و دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی گفت: هدف ما از برگزاری این کنفرانس ارتقای جایگاه فیزیک ریاضی در کشور است .  این کنفرانس بهترین فرصت جهت ارائه دستاوردهای علمی اساتید در رشته فیزیک ریاضی است.

وی افزود: جای امیدواری است که از اقصی نقاط کشور از جمله گنبد کاووس، یزد ،ارومیه، کرمان، اصفهان ،زاهدان، بابل ،شبستر ،کرج ،شیراز، ارومیه، اراک و.. علاقمندان و اساتید در این رویداد بزرگ علمی شرکت کرده اند.

وی در خصوص مقالات ارائه شده در این کنفرانس گفت: ۸۱مقاله از اقصی نقاط ایران دریافت کرده ایم، ۳۱مقاله در قالب پوستر و ۴مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شده‌اند و ۱۰نفر هم جهت حضوردر این کنفرانس ثبت نام کرده اند.

دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در خصوص محورهای اصلی همایش گفت: سیستم های دینامیک، مکانیک سیالات، گرانش و کیهان شناسی و تئوری ریاضی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

سخنرانی پروفسور باسیوس به عنوان سخنران ویژه ، نه سخنرانی علمی دیگر و بازدید از سالن پوسترها از دیگر بخش‌های این همایش علمی بوده است.