سوختن زن باردار افغانستانی در آتش جهل

زن ۱۴ سالۀ افغانستانی پس از شکنجه توسط پدر و مادر شوهرش سوزانده شد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری رهپویان قم، زارا زن ۱۴ ساله باردار افغانستانی قربانی جهل خانواده شوهرش شد. پدر و مادر شوهرش او را پس از شکنجه دادن در آتش سوزاندند. جرم او این بود که پدرش با زن جوانی […]

زن ۱۴ سالۀ افغانستانی پس از شکنجه توسط پدر و مادر شوهرش سوزانده شد.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری رهپویان قم، زارا زن ۱۴ ساله باردار افغانستانی قربانی جهل خانواده شوهرش شد. پدر و مادر شوهرش او را پس از شکنجه دادن در آتش سوزاندند. جرم او این بود که پدرش با زن جوانی از فامیل فرار کرده بود.

قضیه از این قرار بود که پدر و مادر شوهر زارا با پدر او قرار گذاشته بودند که در ازای بدهی خود، دختری از فامیل را به عقد او درآورند اما پس از مدتی این معامله را به هم زدند. برای همین پدر زارا با همان دختر فرار کرد. آنها نیز برای انتقام از او دخترش را به شکلی فجیع به قتل رساندند.

پدر این زن جوان برای دادخواهی دخترش به همراه چند تن از اعضای خانواده در مقابل وزارت دادگستری این کشور در کابل تجمع کردند و خواستار رسیدگی به پروندۀ او شدند. گرچه پدر او می‌گوید امیدی به احقاق حق دخترش ندارد. این حادثه در ولایت غور رخ داده است. در این ولایت معمولاً خبرهای زیادی از خشونت علیه زنان توسط خانواده‌هایشان شنیده می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران