- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سوء استفاده از تصاویر لوگو ، آرم بانک ها و اپلیکیشن ها

رئیس پلیس فتا استان قم به هموطنان در خصوص سوء استفاده برخی افراد از تصاویر لوگو ، آرم بانک ها و اپلیکیشن ها از طریق درگاه های فیشینگ هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کلاهبرداران برای این که بتوانند اعتماد شهروندان را جلب کنند در طراحی درگاه های جعلی پرداخت، جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد از لوگو، آرم بانک ها و نشان اپلیکیشن هایی معتبر بانکی مانند آپ و یا شرکت هایی مانند شاپرک سوء استفاده می کنند.

وی گفت: وجود تصاویرلوگو، آرم این بانک ها و اپلیکیشن ها دلیلی بر امن بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست، در برخی مواقع از تصاویر برای کلاهبرداری سوء استفاده شده است.

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: کاربران فاکتورهای امنیتی درگا ه های الکترونیکی پرداخت را به دقت کنترل کرده سپس استفاده کنند.

////////////////////////////

کلاهبرداری با نام “شکایت از شما

رئیس پلیس فتا استان قم به هموطنان نسبت به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک از سوی افرادی سودجو تحت عنوان “شکایت از شما” هشدار داد.

سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به خبر فوق اظهارداشت: اخیراً برای برخی افراد پیامک هایی حاوی ابلاغیه الکترونیکی شکایت ارسال شده که این پیامک از قربانیان می خواهد جهت مطالعه محتویات ابلاغیه ابتدا مبلغی پول در درگاه الکترونیکی(جعلی) پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: این پیامک و درگاهی بانکی که شما را برای واریز مبلغ جهت دست‌یابی به اطلاعات پرونده هدایت می‌کند، جعلی بوده و موجب سرقت اطلاعات بانکی افراد می شود.